Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Skoda Kodiaq 2.0 TDI: Място за всички

13.06.2018 08:53

Зад волана на седемместния SUV в изпълнение с дизелов мотор със 150 конски сили

Може ли една съвременна Skoda да бъде въодушевяваща? Според нас, да, и още как. Вярно, че точно моделът Kodiaq може би е малко пресилено да бъде определен като шедьовър на автомобилния дизайн със своите малко специфични пропорции на каросерията. Но този автомобил със 150 к.с., двойно предаване просто, шестстепенна механична трансмисия и цена около 65 000 лева прави много неща както трябва. Това започва още от първокласния вътрешен простор, който моделът дължи на консервативната си четвъртита форма. Както отпред, така и отзад вътрешните му размери на широчина (над 1,5 метра!) и височина (над един метър) са много по-големи, отколкото при повечето му преки конкуренти. И всъщност са по-големи и спрямо някои представители на по-горния сегмент. Да не говорим за мястото пред краката на пътуващите отзад, които имат възможност да се изтягат на разделно плъзгаща се в диапазон от 18 см и много добре оформена задна седалка. Върху отлично контурираните предните седалки със солидна странична опора също се пътува просто чудесно - и то без значение от изминатите километри. 

Внимание към детайлите

Също толкова добри са и онези детайли, за които сме писали много и които улесняват всекидневния живот. Като е започне от ясно изписаните контролни уреди, мине се през бързо разбираемата логика на управление при навигацията и климатика и се стигне до полезните екстри. Примери? Колкото искаш. Две жабки, места за дреболии с умно замислени гумени подложки, джобно фенерче в багажника, мрежи за багаж, чадъри, повдигащ се под на товарния сектор или разгъваща се стойка за чаши в падащата масичка отзад. Да, факт, много от удобствата са част от дългия списък с допълнително оборудване, но цените си остават твърде прилични - макар и вече не ниски, както бяхме свикнали преди години да бъде при автомобилите на чешкия производител.

Убедителен вариант със 150 к.с.

Задвижването и ходовата част също се представят убедително. Въоръжен с адаптивни амортисьори, Kodiaq вози своите пътници със съвсем плавно полюляване по всякакви настилки, но дори и без тях комфортът е на много добро ниво, а пътното поведение е сигурно и предвидимо, а управляемостта - предостатъчно прецизна. Тихият, но малко грубо работещ двулитров дизел отдава хомогенна тяга. Разходът от около седем литра на 100 км също е съвсем приличен. Механичната трансмисия превключва прекрасно и има идеално подбрани спрямо характеристиките на двигателя предавателни числа, така че инвестицията в DSG e по-скоро въпрос на вкус, отколкото на необходимост. Същото се отнася и за доплащането за особено популярната версия със 190 конски сили - да, този вариант подхожда най-добре на параметрите на Kodiaq, но обективно погледнато малко по-слабият събрат със 150 к.с. се представя почти толкова убедително, а е доста по-достъпен като цена.

Текст: Божан Бошнаков

Коментари
comments powered by Disqus