Зад волана на най-големия SUV в гамата на чешката марка
Едва ли ще учудим някого с констатацията, че флагманът в SUV гамата на Škoda всъщност е един типичен представител на марката – във всяко отношение. Започвайки от семплата елегантност в дизайна, преминавайки към изявения перфекционизъм към детайлите и широката гама от задвижвания и оборудване, достигайки до безбройните Simply clever решения, които по един или друг начин правят всекидневието с автомобила по-удобно и приятно.
Гози автомобил със 190 к.с., двойно предаване и седемстепенна трансмисия прави много неща както трябва. Това започва още от първокласния вътрешен простор, който моделът дължи на консервативната си четвъртита форма. Както отпред, така и отзад, размерите на вътрешното пространство в широчина (над 1,5 метра!) и височина (над един метър) са много по-големи, отколкото при повечето му преки конкуренти. Ако трябва да бъдем съвсем точни, те са по-разточителни и спрямо повечето представители на по-горния сегмент. Да не говорим за мястото пред краката на пътуващите отзад, които имат възможност да се изтягат на разделно плъзгаща се в диапазон от 18 см и много добре оформена задна седалка. Върху отлично контурираните предните седалки със солидна странична опора също се пътува отлично – включително при изминаване на продължителни преходи.
Внимание към детайлите
Но нека обърнем подобаващо внимание на детайли, които улесняват всекидневния живот. Показанията на контролните уреди са прегледни и добре обозрими, логиката на управлението на функциите е ясна и интуитивна, а полезните екстри са навсякъде. Примери? В изобилие са. Две големи жабки, места за дреболии с гумени подложки, джобно фенерче в багажника, мрежи за багаж, чадъри, повдигащ се под на товарния сектор, разгъваща се стойка за чаши в падащата масичка отзад. Да, факт, много от удобствата са част от дългия списък с допълнително оборудване, но цените си остават напълно разумни – макар и вече не ниски, както бяхме свикнали преди години да бъде при автомобилите на чешкия производител.
Убедителен бензинов вариант със 190 к.с.
Задвижването и ходовата част също се представят убедително. Въоръжен с адаптивни амортисьори, Kodiaq вози своите пътници със съвсем плавно полюляване по всякакви настилки, но дори и без тях комфортът е на много добро ниво, а пътното поведение е сигурно и предвидимо, а управляемостта - предостатъчно прецизна. Равномерно работещият двулитров бензинов агрегат със 190 конски сили осигурява хомогенна тяга. Разходът на гориво също е съвсем приличен, без все пак да съперничи на дизеловите варианти. Трансмисията DSG работи с привичната си компетентност и хармонира много добре с мотора.
Типично за Škoda, клиентите имат богат избор от варианти за задвижването на автомобила, като освен двулитровия бензин има 1,5-литров базов бензинов мотор, както и двулитров дизел със 150 или 200 к.с. Линиите на оборудване също покриват разнообразен спектър от вкусове, като особено интересни са „приключенската” версия Scout и благородната Laurin & Klement.
Това е само един от множеството материали, посветени на SUV и кросоувър моделите, които ще откриете на страниците на специалното приложение 4х4 към ноемврийския брой на списание auto motor und sport.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Skoda