Кросоувърът би трябвало да бъде по-малко спортен, а по-скоро практичен
През октомври Skoda ще представи на изложението в Париж серийната версия на новия си SUV, позициониран над Yeti. Skoda Kodiaq стъпва на пазара в началото на 2017 със 7 места и ще атакува феновете на вановете. В момента Kodiaq се тества на Нюрбургринг.
Предвестникът на дългия 4,7-метра Skoda Kodiaq беше представен в Женева, известен като концептуалния автомобил Vision S. Според думите на изпълнителния директор на Skoda - Бернхард Майер, дизайнът на екстериора ще наподобява много на серийния автомобил. По-малко реалистичен обаче е интериорът и дори предлага само шест места. Най-новите изображения и ескизи на прототипа разкриват колко близка е студията до серийния модел.
Така че Skoda Kodiaq си остава вярна на стила на студията. В предната част се вижда триизмерната радиаторна решетка, обрамчена от тесни фарове. Дори и дизайнът на под бронята изглежда заимстван от студията. За разлика от задната част, където светлините падат малко по-отсечено, то непрекъсната светлинна лента в долната част на престилката няма да влезе в серийно производство. Въпреки това дизайнът на задната част остава ясен.
Skoda Kodiaq (2017) с MQB технология
Kodiaq би трябвало да бъде по-малко спортен, а по-скоро практичен. Дори и в опционалния трети ред седалки, благодарение на дългото 2,79 м междуосие, пътници с височина от 1,85 метра ще могат да се настанят, а 230- литровото багажно пространство остава непроменено. Иначе то трябва да бъде двойно по-голямо. Външните размери на Kodiaq са подобни като на студията Vision S (дължина 4,7 метра, широчина 1,91 метра и височина 1,68 метра).
Фамилният SUV на Skoda е базиран на по-късия с 20 сантиметра VW Tiguan, стъпил върху модулната платформа (MQB). Палитрата от двигатели е също като на Skoda Superb (от 1,6 до 2,0-литров дизелов със 120 до 190 к.с.), докато 1,6- литровият няма шанс да намери място в големия SUV. 2,0-литровите дизелови агрегати (от 150-190 к.с.) са най-много предпочитани. От бензиновите се предлагат 1,4 TSI, 1,8 TSI и 2,0 TSI двигатели съответно от 120 и 150 к.с., както и над 200 к.с.. Дали Kodiaq, също като Superb, ще разполага с 280 к.с. е под въпрос.
Хибридното задвижване все още не е сигурно. При студията то фигурира само на хартия: мощен 156 к.с. и 250 Нм 1,4-литров турбо бензинов двигател на предната ос, един 40 кВт електромотор с 220 Нм в шестстепенната DSG трансмисия и 85 кВт електромотор с 270 Нм на задната ос, това прави сумарна мощност от 225 к.с. и задвижване на всички колела. Пробегът при чисто електрически режим на Skoda възлиза на 50 км.
Skoda Kodiaq 2019 с версия купе
Обсъжда се също така в по-далечно бъдеще да има и по-луксозна купе версия на новия голям SUV на Skoda, която вероятно ще се различава само визуално, подобно на BMW X4 или Mercedes GLC купе .
Предполага се, че също както при Tiguan, и при Kodiaq ще има версии с предно предаване (150 к.с. дизел), но Skoda не допуска SUV без задвижване на четирите колела, дори когато Kodiaq със 7 местната си версия иска да се хареса на клиентите, тъй като досега Skoda винаги се стремеше към други марки.
Да включиш в програмата си собствен кросоувър с оглед на продължаващия SUV бум би било по-скоро антициклично, в края на краищата дори класическите кросоувъри изглеждат като Espace, както дори и Scénic има оптика на кросоувър. Skoda пуска един SUV, който по-скоро е голям като ван, тъй като това се вписва в моделната стратегия на марката "просто умен", също така и защото VW ревизира всичко в Tiguan XL едва след Skoda.