Такова бе посланието на чешката марка при представянето на модела в Берлин
Автомобилът с име на голяма кафява мечка Kodiaq, подвизаваща се в Аляска, вероятно ще пренареди картите в иначе гъсто населения компактен SUV сегмент. Skoda се надява да заеме сериозни позиции в него и да продължи успешния си възход. Може би затова представянето в халетата на стара електроцентрала в Берлин имаше характер на толкова важно за марката събитие.
Фирмата разполага с много силни козове в това отношение. Стъпката за създаване на компактен SUV в горната част на сегмента бе внимателно обмислена. При създаването си Yeti бе базиран на платформата на Tiguan но бе по-къс като размери и със значително по-различна дизайнерска концепция.
Сега Kodiaq директно се насочва като конкурент на Tiguan и компания, но играе със силни козове в тази лига. Базиран на модулната платформа MQB, той обаче има междуосие от 2791 см, което е с 11 см по-голямо от това на своя събрат по концерн и едва версията XL на Tiguan се изравнява с него. Общата дължина е 4697 мм, широчината 1882 мм, а височината 1655 мм. И понеже дизайнът е нещо от особена важност при избора на автомобил, Kodiaq прави всичко възможно за да привлече клиенти. Той е израз на новата стилистична философия на чешката марка, водена от дизайнера Йозеф Кабан и носи в себе си елементи от чешкия кубизъм. Изострените елементи и повърхнини на на Kodiaq преливат малко по-плавно една в друга от тези на Suberb и Octavia. Изчистени повърхности, с много динамика, характерна физиономия на предната част с изопнати предни светлини (по желание изцяло LED) свързани с типичната решетка и ново излъчване на задната. Присвитите задни светлини интегрират характерните за марката C-образни вътрешни светлинни контури в много по-изострен формат, а скулптурираните повърхности на задната част създават усещане на автомобил от висок клас. Снижаващата се горна линия на стъклата балансира издължения формат на автомобила и дава израз на повече динамика във формите, заедно с двата странични контура и квадратните форми на арките на калниците.
Ползите от високотехнологичния характер на MQB могат веднага да се разпознаят в интериора. На задните седалки има изобилие от място и дори на третия ред седалки (който може да бъде поръчан по желание) то не е оскъдно. Багажният обем е най-големият за класа и достига 720 л при нормално разположение на задния ред седалки. При сгъването им той достига 2065 литра във версията с пет места. При използване на седемте седалки отзад остава обем от 270 литра.
Вътрешното обзавеждане е с високо качество, а централния дисплей е удобно разположен като при Superb. На разположение естествено са инфоразвлекателните системи от модулната конфигурация на VW с интеграция на Apple CarPlay и Android Auto.
Задвижването ще се осъществява от турбо бензинов мотор с работен обем от 1,4 литра във версии с мощност от 125 к.с. и 150 к.с., турбо бензинов с работен обем от 2,0 литра и мощност от 180 к.с. и двулитров дизел във варианти на мощност от 150 и 190 к.с. Версията със 125 к.с. ще се предлага с предно предаване, останалите с двойно с Haldex съединител.
Инж. Георги Колев, отг. редактор на сп. auto motor und sport България, наш специален пратеник