Skoda се завърна в специфичния и слабо населен сегмент на комбитата с увеличен клиренс. Като база за създаването на Octavia Scout е послужило комбито във вариант с двойно предаване.
Всъщност чешкият модел наподобява не толкова на повечето автомобили, носещи добавката Cross към наименованието, колкото на не особено далечния роднина Allroad от Инголщат. Тук производителят не се ограничил само с поставянето на някои допълнителни пластмасови външни детайли по каросерията на Octavia, както стоят нещата при Cross-Golf например. По подобие на колегите си от Audi и техния модел A6, чехите са екипирали своя автомобил с нещо далеч по-съществено – високотехнологична и ефективна система за задвижване на четирите колела.Иначе увеличаването на клиренса спрямо версията с окачване за лоши пътища се равнява на сравнително скромните дванайсет милиметра.
С този автомобил излетите извън пътя са удоволствие
Декоративните защитни кори в предната и задната част на дъното на автомобила при по-внимателно вгреждане разкриват същността си на пластмасови елементи, но това не означава, че нямат своята реална функция: когато започнете да чувате неприятни стържещи шумове по тях, значи е време да прекратите опитите си да отивате по-надалеч извън пътя. Разбира се, със 180 милиметра клиренс за класически офроуд-приключения няма как да става и дума, но преодоляването на неравни горски пътища дори при кал или сняг се оказва детска игра за Octavia Scout.
Работещата на основата на Haldex-ламелен съединител система за задвижване на четирите колела реагира светкавично при регистриране на загуба на сцепление от страна на предните колела и своевременно предава необходимото количество въртящ момент към задния мост. Специално гумите с марка Pirelli и мерки 225/50 R 17, с които беше оборудван тестовия автомобил, осигуряват превъзходно поведение на твърда настилка и придават на машината дори още една, допълнителна доза спортен дух.
Градски каубой от ново поколение
На асфалт автомобилът е повратлив и извънредно стабилен, страничното накланяне в завой е минимално независимо от по-високия център на тежестта, а работата на кормилната уредба радва с превъзходна прецизност. Деактивируемата електронна система за стабилност работи надеждно и почти неусетно, като в граничен режим се забелязва съвсем лека тенденция към недозавиване.
Клиентите на модела могат да избират между двулитров TDI-двигател със 140 к. с. или бензинов 2.0 FSI със 150 к. с. И двата мотора се предлагат в комбинация с шестстепенна ръчна трансмисия с радващо леко и прецизно превключване на предавките. Разбира се, за никого няма да бъде изненада, че дизеловият вариант е по-добрият избор от двата агрегата.
Текст: Еберхард Китлер
Снимки: Skoda