Един автомобил, който може практически (почти) всичко
Skoda Octavia Scout още от появата си на бял свят се превърна в един от най-смислените автомобили, които изобщо се предлагат към момента на европейския пазар. Основанието за подобно твърдение идва оттам, че този модел предлага (почти) всичко, от което човек реално има нужда, давайки на притежателя си дори много повече, отколкото му обещава на пръв поглед. При това на съвсем смислена цена и доставяйки неподправено удоволствие от шофирането.
Добър във всичко
Трудно може да се обори тезата, че Skoda Octavia е една от най-разумните инвестиции в съвременното автомобилостроене. На цената на модел от компактен клас, Octavia предлага място, комфорт и функционалност като на модел от среден клас, възможностите за задвижване и оборудване покриват невероятно широк спектър от предложения, простирайки се от бюджетни и практични до направо разточителни варианти. Като към това прибавим солидната изработка и приятния за окото, изчистен от всякакви ненужни орнаменти дизайн, няма как да се учудим, че продажбите на модела не престават да засрамват редица конкурентни модели с далеч по-гръмки претенции. А след частичното обновление на модела от миналата година, той стана още по-добър и отново е на гребена на вълната в технологично отношение, предлагайки повече асистиращи системи, по-богат арсенал от асистиращи системи (например за тегленен на прикачен товар, за поддържане и смяна на лентата, както и за аварийно спиране) и освежена визия отвън и отвътре.
Без преструвки
Обновеният Scout изцяло продължава философията на своя предшественик – освен със серийно задвижване на четирите колела, моделът се отличава със защитни панели на каросерията, както и защита на дъното на автомобила. Стилистиката и изключително премерена – от една страна тя достатъчно ясно се откроява сред останалите членове на моделното семейство на Octavia, но от друга не залита към някакви бутафорни демонстрации на сила и могъщество. Skoda Octavia Scout определено впечатлява и с качеството на изпълнение - каросерията се доказва като изключително солидна дори при движение по много лоши пътища, точността на сглобката и фугите между детайлите засвидетелстват за забележителна педантичност. Да, вярно е, че материалите в интериора не са като в един Golf Variant например, но предвид разликата в ценообразуването сметката излиза напълно разумна.
Хармонично задвижване
Двулитровият дизелов мотор със 184 к.с. в съчеание с шестстепенна трансмисия с два съединителя е идеалното задвижване за автомобил с параметрите на Octavia Scout - съотношението между маниери на работа, динамични показатели, тяга при ускорение и разход на гориво е без преувеличение безупречно. Резервите от тяга са достатъчни за практически всички възможни ситуации, единствено реакциите на предавателната кутия в дадени ситуации са с една идея по-нервни от необходимото.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Skoda Octavia Scout е способна на всичко, което се очаква от един съвременен SUV, без да бъде нито толкова скъпа, нито толкова тежка. Прекрасна функционалност, безупречно сцепление, пътно поведение като на динамичен лек автомобил, хармонично задвижване, приятен дизайн, разумна цена - какво повече му трябва на човек?
+ Изключително добра функционалност
+ Изобилие от място за пътниците и техния багаж
+ Мощен и икономичен двулитров дизел със 184 к.с.
+ Безупречно сцепление
+ Умерен разход на гориво
+ Богат избор от полезни асистиращи системи
+ Много добро мултимедийно оборудване
+ Сигурно, дори динамично пътно поведение
- Леко завишен шум при движение по магистрала
- Трансмисията DSG на моменти реагира нервно
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Skoda