Skoda потвърди официално, че и догодина ще се състезава със заводски отбор в IRC. Целта на чехите е да спечелят за трети път и двете титли.
Чешкият тим стартира участието си в IRC сериите през 2009 г. с ограничена програма, но благодарение на страхотния потенциал на Fabia S2000 спечели титлата при производителите още през следващия сезон успоредно с титлата при пилотите, която отиде при Юхо Ханинен. През 2011 г. пилотът на Skoda Великобритания Андреас Микелсен бе номер 1, а Skoda отново надделя в двубоя с Peugeot, което е и причината екипът от Млада Болеслав да продължи кампанията си и догодина.
Юхо Ханинен остава в отбора, въпреки слуховете че вече има подписан договор с VW, като негов съотборник продължава да бъде Ян Копецки, който изгуби титлата през изминалия сезон само за точка и половина. Основният фокус на тима е IRC, но той ще участва и в избрани кръгове от чешкия и европейския шампионат. Още в началото на следващия месец, например, Ян Копецки ще стартира на рали „Янер“ в Австрия, първи кръг от ERC, а не е изключено и рали "България" да попадне в програмата на Skoda.
„Основният приоритет на Skoda е да защити титлите, които спечелихме през последните две години“, коментира спортният директор Михал Храбанек. „Трима пилоти със заводски подготвени автомобили ще се борят за отличието при производителите – Ян Копецки и Юхо Ханинен за Skoda Motorsport и Андреас Микелсен за Skoda Великобритания. С оглед на бъдещите ни цели, искаме да трупаме опит в дадени състезания от европейския шампионат“.
Участието на рали „Янер“, както и коментарът на Храбанек, допълнително ще засилят спекулациите, че през 2013 г. ФИА и Eurosport ще обединят в един шампионат IRC и ERC. Те датират от над година, като темата бе възобновена след оповестяването на календара за 2012 г. в IRC. Там присъстват множество от най-силните европейски състезания, включително рали „Сливен“, и нито едно извън територията на Стария континент.