Очаква се напрежението между марките в рамките на концерна VW Group да нараства
Чешката автомобилна компания Skoda, която е в състава на концерна Volkswagen Group, подчертава ангажимента си към своята страна, заявявайки, че разкрива нови работни места там, въпреки че марката може да загуби известно производство в Германия.
Пред възможността от свръхпроизводство в Германия, мениджърите на марката на VW и лидерите на профсъюзите искат да се възползват от успеха на Skoda, като поемат част от работата на Skoda в Германия и да плаща повече за споделените технологии, съобщи Reuters миналата седмица, цитирайки източници на VW.
Skoda, която е продала 1,13 милиона автомобила през миналата година, е втората най-печеливша марка на VW Group след Porsche от гледна точка на оперативния марж и е на прицел за рекордните продажби през 2017 година. Но възможностите има предел и успехът на чехите предизвиква напрежение в рамките на самия VW Group.
Изпълнителният директор на Skoda Бернхард Майер заяви пред репортери в сряда, че Чехия ще остане в дома си Skoda и че е открила нови работни места на местно ниво, за да отговори на нарастващото пазарно търсене.
"Skoda работи на ръба на капацитета си, което е доказателство, че нашата стратегия работи", каза той. "Понастоящем, по отношение на световното търсене, ние не сме в състояние да го покрием от Чешката република и по тази причина се оглеждаме за други производствени мощности".
Майер каза още, че Skoda е наела 3000 работници през последните месеци и планира да наеме още, "за да може да покрие нарастващото търсене". Той посочи още, че Skoda е в преговори със синдикатите по този въпрос.
Skoda и други играчи в индустрията се срещнаха в сряда с държавни служители. На пресконференцията премиерът Бохуслав Соботка заяви, че Skoda го е уверила, че ще направи всичко възможно да не застрашава работните места в страната.
Профсъюзът на Skoda предупреди, че всяка промяна в производството може да доведе до загуба на 2000 работни места в автомобилния производител, където в края на 2016 г. работят 28 хил. души, с изключение на временно наетите служители.
Майер заяви пред персонала в писмо миналата седмица, че Skoda ще използва само по-широката производствена мрежа на VW, за да се справи с голямото търсене. "Като начало нашите чешки фабрики са и ще останат първи избор", подчерта той.
Печалбата на Skoda е 8,7% през миналата година. Маржът на марката на VW е 1,8%.
Напрежението между марките в рамките на VW Group се очаква да нарасне преди срещата на надзорния съвет на 17 ноември, която трябва да одобри годишните инвестиционни бюджети за концерна.