Центърът заема три етажа, свързани с товарен асансьор в новата сграда на техническия отдел
След лабораторията за тестване на катастрофи в автомобилния завод на Skoda в Млада Болеслав е създаден център за производство на тестови автомобили (300 броя годишно) и прототипи (120 броя годишно). Това ще позволи разработването, тестването и настройката на прототипи на нови модели под един покрив много преди началото на серийното им производство.
„Създадохме идеалните условия за развитие на най-високо ниво и това ще формира бъдещето на нашата марка“, посочи членът на борда Йоханес Нефт. Въпреки новостта, центърът успя да произведе няколко прототипа на електрическия автомобил Enyaq iV.
Центърът заема три етажа, свързани с товарен асансьор в новата сграда на техническия отдел на Skoda. Вътре във формат open-space са създадени 168 работни места и са осигурени 13 заседателни зали. Тестовата писта е сменена с „бягаща пътека“, която ускорява прототипите до 300 км/ч.
Цехът за за каросерии се подлага на иновативни тестове за якост , било то нитове, поточни пробивни винтове (FDS) или лазерно заваряване. Технологиите за виртуална реалност се използват за персонализиране на работни станции и други.
На приземния етаж има склад за резервни части и покрита зона за разтоварване. Вторият етаж е отреден за разработване на каросерии, а третият е зает от цеховете за окончателно сглобяване и боядисване.
„Всичко това е разположено на минимална площ и на малко разстояние един от друг“, радва се шефът на центъра Давид Ванек. Близостта на съоръженията спестява около 1800 литра гориво годишно и намалява емисиите на CO2 с около пет тона, докато складът намалява логистичните разходи с над 150 000 евро. Два немски робота Kuka автоматизирата раблотата по каросерията с 45%. Контролът на качеството е интегриран в производствения процес.