Новият модел ще се основава на концепта Vision X, представен на изложението в Женева
Skoda казва, че има амбициозни цели за продажбите за новия си малък SUV, който ще бъде третият кросоувър, добавен в гамата на автомобилния производител в рамките на три години, след като се появи през следващото лято.
Новият модел ще се основава на концепта Vision X, представен на автомобилното изложение в Женева. Серийната версия ще дебютира на изложението в Женева през 2019 г., каза шефът на Skoda по продажбите и маркетинга Ален Фавей пред журналисти по време на пресконференцията за годишната финансова година на дъщерното дружество на Volkswagen Group.
Ален Фавей не посочи конкретни данни за продажбите, но заяви, че новият модел ще стане номер 2 в продажбите на SUV след компактния модел Karoq, който стартира в края на миналата година. SUV фамилията на Skoda включва и кросоувърът от средния клас Kodiaq.
След старта на малкия SUV производственият капацитет на завода на Skoda в Чехия ще бъде увеличен с 80 000 броя, посочи Ален Фавей, без да бъде по-конкретен.
Новият модел ще даде на Skoda истински конкурент в малкия европейски SUV сегмент, който нарасна с 6,4% до 1,34 млн. нови регистрации през миналата година, сочат данните на анализатора JATO Dynamics. Лансирането на Skoda ще бъде третият автомобил на VW Group в сегмента, който ще се присъедини към Seat Arona и VW T-Cross. И трите автомобила използват платформата MQB A0 на VW Group.
Хибридното решение
Skoda се опитва да включи хибридната технология, представена в концепцията Vision X, в серийното производство, каза изпълнителният директор на Skoda Бернхард Майер по време на годишната пресконференция. "Определено се борим да направим това. Преговаряме с нашите колеги от VW Group, защото искаме да използваме всички синергии, които са част от този проект ", подчерта той.
Хибридната технология, разработена от Skoda, използва литиево-йонна батерия, снабдена с електрически мотор, монтиран отзад, за задвижване на задния мост, като осигурява задвижване на четирите колела без връзка към двигателя с вътрешно горене. Батерията се зарежда по време на спиране и когато автомобилът се движи, няма нужда от външен контакт, казаха от Skoda.
"Разработихме електрическата ос преди две години, когато започнахме да мислим как да оптимизираме нашите задвижвания за двигателите с вътрешно горене и електрическите мотори ", каза Майер. "Сега обсъждаме кой, кога и къде ще я произвеждаме".
Концептът Vision X, който може да бъде задвижван, използва 1,5-литров турбо двигател, работещ с компресиран природен газ (CNG) или с бензин в комбинация с 48-волтова мека хибридна система в допълнение към електрическия заден мост. Skoda твърди, че автомобилът може да постигне емисии на CO2 от 89 г на километър, но в същото време е достатъчно спортен, за да ускори от 0 до 100 км/ч за 9,3 секунди.
Бернхард Майер каза, че концептът дава добра представа за дизайна на серийния автомобил. Обликът отпред актуализира стила на Skoda за SUV гамата с по-модерно решение за светлините.
Тънките светлинни елементи, монтирани по-високо, включват дневни светлини и пътепоказатели, докато по-големите единици отдолу съдържат светлините за нощно използване.
В салона на автомобила има голям така наречен "плаващ" екран на инфоразвлекателната система. От Skoda подчертават, че интериорът на прототипа сочи "фундаментална" промяна в конструкцията на салона на произвежданите от нея автомобили.
Vision X е с дължина 4255 мм, широчина 1807 мм и височина 1537 мм, което го прави по-дълъг и по-широк, но малко по-нисък от най-продавания в Европа малък SUV - Renault Captur. Vision X също е малко по-дълъг от този на Skoda Yeti, който сменя в този сегмент. Skoda продаде почти 60 000 бройки Yeti в Европа през 2016 г., което беше последната пълна година от продажбите на автомобила.