Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Skoda Scala G-TEC показва завидна икономичност

27.06.2019 10:03

Модификацията ще влезе в продажба през четвъртото тримесечие на годината

Двигателят 1,0 G-TEC за хечбека Skoda Scala беше обявен още през миналата есен, преди официалната премиера на самия автомобил. Но едва сега чехите добавят новата модификация в каталога на модела с пет врати, като в същото време разкриват някои нови детайли. По този начин, каталожната мощност е: 90 к.с. и 160 Нм (въртящият момент е по-висок от предварително обявения). Агрегатът работи в комбинация с шестстепенна механична предавателна кутия. И разбира се, важен параметър при избора на такъв автомобил са количеството метан и пробегът само на един газ. Оказва се, че в Scala са монтирани три стоманени бутилки за сгъстен природен газ с общо количество 13,8 кг.

Производството на на “метановата” Scala ще помогне на концерна Volkswagen  да изпълни стратегията за увеличаване на броя на фабричните модели на природен газ. Skoda, която разполага с цяла гама от газови автомобили (от Citigo до Kamiq), е активно ангажирана с тази тема.

Всички бутилки с метан са поставени под пода, така багажникът е с добър обем от 339 литра. В стандартната Scala номиналната стойност е 467 литра, но очевидно този показател е получен благодарение на пода в най-ниско положение (пренастроен е по височина).

Количеството метан в Scala е по-малко, например, от родствения Golf TGI (17,3 кг) и още повече в Octavia G-TEC (17,7 кг). Но по-лекият и икономичен двигател на Scala (1,0 вместо 1,5 на събратята)  позволява изминаване на повече или по-малко сравнимо разстояние : 410 км в Scala срещу 422 в Golf и 480 в Octavia. Според каталожните данни се оказва, че Scala се нуждае средно от 3,36 кг метан на 100 км изминат път спрямо 4,1 кг на Golf - интересен аргумент при избора.

Двигателят и количеството на метана в Scala са идентични с по-малкия “метанов” Polo (не е изненадващо, че те са на една и съща платформа).

Ако наличният метан приключва, Scala автоматично превключва на бензинов двигателят. Резервоарът в хечбека побира девет литра, което би трябвало да е достатъчно за изминаване средно 220 км (до стигане до следващата метанова колонка. Общия пробег е  630 км. Емисиите на въглероден диоксид на тази модификация на хечбека са с една четвърт по-малко от тези на бензиновия. Skoda Scala G-TEC ще влезе в продажба през четвъртото тримесечие на тази година.

Коментари
comments powered by Disqus