Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Skoda Scala G-Tec: Прагматично решение

21.04.2021 17:02

Зад волана на метановата версия на популярния чешки компактен модел

Наследникът на Rapid e на пазара немалко време и се радва на не по-малка популярност от своя извънредно успешен предшественик. И трудно би могло да бъде иначе, защото и при този автомобил инженерите в Млада Болеслав не са забравили класическите коронни дисциплини на марката. Типичен индикатор в тази насока е фактът, че отвътре Scala е осезаемо по-просторна от VW Golf, въпреки че използва конструктивната платформа на по-малкия Polo. Пътниците на задния ред седалки се радват на простор, сравним с този в Octavia, а тапицираните с кожа и микрофибър седалки създават солидно впечатление, дават добра странична опора на тялото и са наистина удобни.

Желаещите могат да разширят серийното оборудване с цифров блок на контролните прибори, мултимедия с онлайн съдържание и управление на редица функции с гласови команди и жестове, а в базовото изпълнение на Scala са налице всички основни електронни помощници за модерния човек.

По отношение на задвижването клиентите имат избор от няколко варианта, най-новият измежду които е трицилиндров бензинов агрегат с максимална мощност 90 к.с., пригоден за работа на природен газ, или казано с други думи - метан. Въпросната модификация има резервоар, побиращ 13,8 килограма метан, както и допълнителен деветлитров резервоар за бензин. В реалния живот това е достатъчно за общ автономен пробег от около 400 километра, а при благоприятни условия и икономичен стил на шофиране дори малко повече - бензинът стига за между 100 и 150 км, а метанът за около 300 км. За пореден път оставаме приятно впечатлени от култивираните маниери на малката трицилиндрова машина с кубатура едва един литър - гласът й става по-ясно доловим единствено при сериозно натоварване, а тягата е значително по-добра, отколкото предполагат показателите на хартия. Естествено, подобен автомобил има за цел на първо място по разумен и сигурен начин да ви придвижи от точка А до точка Б, така че динамичните амбиции са му чужди, но е факт, че случаите, в които човек може да се оплаче от реален недостиг на мощност, са извънредно редки, а икономическите предимства на природния газ са тема, която като че ли дори не се нуждае от обсъждане.

Настройките на ходовата част в общи линии са комфортни, а кормилната уредба реагира точно и чевръсто без да прекалява с директността. Scala създава настроение по отсечки с повече завои, показва късна, безопасна тенденция към недозавиване и се държи спокойно и стабилно при по-висока скорост на магистрала.

Цената на версията G-Tec започва от около 34 000 лева, а в момента има специални условия с допълнителни ценови предимства.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков, Skoda

Коментари
comments powered by Disqus