Заводът във Връхлаби, Чехия се превърна в първото неутрално за CO2 производство на Skoda
Skoda ще запази позицията си на марка в състава на Volkswagen Group като най-достъпна марка, докато продължава прехода си към електрификация, въвеждайки нови модели на атрактивни цени и нива на оборудване.
Марката вече е отговорна за водещите операции на VW Group в развиващите се автомобилни пазари в Индия, Русия и Северна Африка и ще засили позиционирането си в други региони, като разшири гамата си на достъпната част на спектъра.
Главният изпълнителен директор Томас Шефер очерта приоритетите на Skoda за следващите години: "Ние се фокусираме върху три приоритета. Първо, разширяваме портфолиото си от модели към сегментите за входно ниво.
„Добавяме достъпни варианти на начално ниво към всяка от съществуващите ни серии от модели. Те са изчислени до последната стотинка и следователно ще се харесат на по-голяма целева група.
„В същото време умишлено държим на модели като Skoda Fabia Combi [комби], тъй като те показват, че Skoda се отнася сериозно към мобилността на достъпни цени.“
Новата Fabia ще пристигне през май, но за разлика от своите съотборници на Skoda, няма да получи електрически или електрифициран вариант, в съответствие с достъпните цени. Toyota е поела по подобен път с ексклузивно бензиновата версия от следващо поколение на собствения си най-евтин модел - Aygo.
След Enyaq, Skoda ще насочи вниманието си към пускането на по-малък достъпен електромобил, използвайки архитектурата MEB. "Това е тема на концерна в момента и ако групата работи по нея, ние искаме да бъдем част от нея. Ние сме марката, която играе много силно в този сегмент с автомобили с двигатели с вътрешно горене, освен това виждаме и бъдещето си там .
"Ще се борим за това и ще работим по това. Ще бъде ли изградена гигафалрика в Чешката република? Това все още не е съвсем ясно. Концернът има синергии по целия свят, така че засега ще трябва да балансираме това."
Шефер не бива да се основава на точния размер или форма на модела, но е вероятно версия на Volkswagen ID 3 със знак Skoda, последвана от наследник на Citigo-e iV в достъпния градски сегмент EV, базиран на платформата MEB-Lite, разработена от Seat.
Говорейки за втория приоритет на Skoda, Шефер каза: "Проучваме нови пазари за по-нататъшен растеж по отношение на обемите а. След Индия сега поехме отговорност за регионите на Русия и Северна Африка в рамките на Volkswagen Group. Виждаме и голям потенциал в региона на Азия.
"И на трето място, ние се ангажираме с устойчивостта и разнообразието във всеки аспект от нашата работа. Поставихме си амбициозни цели с нашата зелена бъдеща стратегия. Вече постигнахме една цел: нашият завод във Връхлаби се превърна в първото неутрално за CO2 производство на Skoda. "