Какво повече предлага комбито в сравнение с версията седан?
Ако първото поколение на Skoda Superb се предлагаше само във версия седан и беше базирано върху китайския вариант на Passat, второто използваше за основа платформата PQ46 в удължена версия. Архитектурата с голямо междуосие, което при седана създаваше малко неестественото за европееца чувство за удължена лимузина от среден клас, обаче влезе в идеална хармония с двуобемните пропорции на Skoda Superb Combi. Въпросното междуосие позволи дори и при скосяване на задния капак стъкло автомобилът да запази изобилие от вътрешен обем и да се превърне в пазарен хит в Европа. В Германия делът му от общите продажби достигна 90 процента. Като отчитаме тази пазарна особеност, можем да кажем, че с появата на комби версията на новия, базиран на платформата MQB, Skoda Superb като че ли настъпва краят на кариерата на седана – или поне присъствието му се свежда до минимум и той се превръща в особен и рядък пазарен играч подобно на иначе талантливо замислени автомобили като Renault Vel Satis и Opel Signum.
Въпреки че седанът със своите багажни обеми от 625 до 1760 литра осигурява пространство колкото това на един Passat при това във версия Variant, на практика кариерата на Skoda Superb започва именно с идването на комби версията. 190-те литра допълнителен обем не звучат феноменално, но пък са обвити в изключително стилна опаковка.
Елегантен и голям
С два куфара в ръцете на помощ трябва да дойде раздвижването на крак под задната броня, което пък от своя страна би трябвало да предизвика автоматичното отваряне на задния капак. Системата работи малко своенравно, но когато се задейства, отваря цяла багажна паст от 660 литра под автоматично прибиращото се покривало. При дистанционно активираното с помощта на предварително натегната пружина сгъване на разделящата се облегалка на задната седалка обемът нараства до 1950 литра. Срещу доплащане можете да поръчате сгъваща се седалка на водача, благодарение на която да вместите предмети с дължина до 3,1 метра, като дъски за сърф, ски, елхи и тем подобни пособия, с които търговците обичат да демонстрират товарния капацитет на някои автомобили.
Деликатна прищявка е и възможността за изместване на предната дясна седалка от седящите отзад, осигуряващо на пътниците на втория ред още по-разточителен простор. И в комбито разполагате с изключителните 82 сантиметра разстояние до предните седалки – колкото и при седана или с почти 14 см повече, отколкото в E-класата Т-модел на Mercedes (което е невероятно предвид факта, че Skoda Superb е по-къс), но тек има повече пространство за главите заради по-изправената линия на покрива. В ежедневието по-важно значение имат седемте сантиметра повече широчина на задната седалка в сравнение с предшественика, които осигуряват още място за пътниците на втория ред.
Предвид широката база от превъзходни агрегати на концерна Volkswagen няма да има проблеми с избора на подходящо задвижване на Skoda Superb Combi. При пазарното представяне на разположение ще са два бензинови и три дизелови мотора, по-късно ще бъдат добавени още два бензинови – 1,8- и 2,0-литров със съответно 180 и 280 к.с. Лесно е да се предположи, че бестселър в гамата ще бъде TDI моторът със 150 к.с. След лека фаза на замисляне до около 1500 об./мин, той поема уверено напред, а над 2000 об./мин дори демонстрира отчетлива динамика, съчетана със съвсем приемлив разход на гориво. На пътя голямата Skoda показва балансирано и сигурно поведение без динамично престараване дори при спортна настройка на режимите на работа на мотора, амортисьорите и кормилното управление. По-стегнатата настройка на Skoda Superb Combi в сравнение със седана има и своите предимства – автомобилът се клати по-малко в завоите дори при комфортен режим на адаптивните амортисьори, с което още по-категорично гарантира успеха на модела.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
+ Изобилие от пространство за пътниците и багажа, удобни уреди за управление, сигурно поведение, множество интелигентни решения в интериора, богата гама от модерни мотори.
– Заради полегатия заден капак обемистите предмети се прибират в багажника по-трудно, отколкото например в Е-класата Т-модел.
Текст: Георги Колев, Себастиан Ренц
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт