Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Skoda Superb комби и седан (2023): Тестват новото поколение

17.06.2022 11:14

Новият Superb ще се произвежда в Братислава, промените са по-скоро еволюционни

Skoda ще пусне на пазара четвъртото поколение на Superb през 2023 г., прототипи на модела от средния клас вече са заснети във версии комби и седан.

Актуалната серия "3V" е на пазара от средата на 2015 г. и се произвежда в завода на Skoda в Квасини. Със смяната на поколенията се променя и производствената локация. От 2023 г. Superb ще слиза от поточна линия на завода в Братислава заедно с бъдещия VW Passat.

Superb и във версия седан

За разлика от VW Passat, който също ще се предлага от 2023 г., но само като комби, Superb ще продължи да се произвежда в две форми на каросерията – седан и комби. Новото поколение обаче е само леко еволюирало. Моделът от средния клас отново ще се основава на модулната платформа за напречни двигател (MQB) на VW и ще нарасне по размер подобно на порасналата Octavia. Чехите все още тестват техническите компоненти под каросерията на настоящия модел с лек камуфлаж отпред и отзад. Очевидно те ще придадат на предната престилка нова форма с вертикални отвори за въздух, както и оформена наново решетка, обградена от по-тесни фарове с LED технология.

За интериора ще има актуализация във версиите на оборудването и при материалите. Остават   цифровият кокпит и информационно-развлекателният екран на арматурното табло с модулния инфо-развлекателен комплект 3 (MIB), включващ гласов асистент, който вече се използва при модернизираната версия на Superb, както и безжичната интеграция на Apple Carplay и Android Auto.

Superb отново като PHEV

По отношение на задвижването в началото ще се предлагат добре познатите конфигурации от двигатели, които ще са с повишена мощност и намалена консумация. При бензиновите мотори базов ще е  1,5-литровият TSI, в момента със 150 к.с., следван от двулитровия със 190 и 280 к.с. – последният комбиниран с двойно предаване. И занапред в Superb ще се предлагат дизели. При старта това ще са двата двулитрови TDI, които в момента развиват 150 и 200 к.с. В plug-in версията Skoda съчетава 1,4-литров бензинов двигател с електрическо задвижване до около 218 к.с. системна мощност. Възможно е по-голяма батерия да позволи пробег, по-дълъг от 71 километра. Между другото, подобно на Passat, Superb вече няма да се предлага с механична скоростна кутия.

Цените за двете версии на Superb вероятно ще се повишат умерено. В момента седанът е в ценоразписа срещу най-малко 30 790 евро, комбито струва от 32 050 евро нагоре.

 

Текст: Холгер Витих 
Снимки: Щефан Балдауф

Коментари
comments powered by Disqus