Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Skoda Superb Scout: MySpace

09.10.2019 17:06

Дискретният фейслифт на големия модел на чехите подчертава достолепния му характер

Създавайки версията Scout на Superb, стратезите на Skoda са поставили пред клиента въпроса дали му е нужен SUV.

Замяната на марковото лого с голям надпис „Skoda” върху задния капак е елемент от дискретните промени по външността на Superb, но в това решение можем да открием и определена символика – Skoda се гордее с името си. Големият модел от своя страна е ярък израз на развитието на компанията от приватизацията й след „Кадифената революция“ в Чехословакия до това, което е днес – марка с ясно разпознаваема визия, носител на високо качество и технологии, и с приемливи цени.
Самият Superb също преживява сериозна еволюция. Първото поколение, произвеждано само като седан, имаше малко странна за европейските представи философия с изкуствено удълженото си междуосие и директен пренос на платформата PL45+ използвана в китайския Passat Lingyi. При актуалното трето поколение на модела този параметър все още е с 5 см по-голям от разстоянието между мостовете на Passat, но извивките в страничната линия приглушават неестествено дългото на фона на субективно класическите пропорции на седан междуосно разстояние.
Скаути с по-големи размери

При модела Combi и неговите двуобемни форми такива визуални дилеми липсват. А новата версия Scout с увеличен просвет категорично провокира въпроса дали SUV моделите наистина са нужни. С 15 мм по-голяма височина над пътя, с подподови защитни елементи, стилистични промени в долните сегменти на предната и задната част и облицовки на калниците, придаващи повече категоричност в стилистиката на автомобила, Superb Scout изглежда по-голям и по-солиден от стандартните си събратя. Когато към това се добави огромното вътрешно пространство и изключителната функционалност на модела, съчетани с по-малко тегло, по-нисък разход на гориво и по-добри динамични качества от тези на съответен

SUV, човек трябва сериозно да се замисли за тази алтернатива.

Вероятно за да не канибализира собствените си SUV събратя, Superb Scout ще се предлага само с двойно предаване (включително с настройка за движение в пресечени местности) и ще се задвижва само от двата най-мощни агрегата в гамата на модела – двулитровия дизел със 190 к.с. и бензиновия турбомотор със същия работен обем и 272 к.с.

И все пак дизел…

В рамките на фейслифта на цялата моделна линия отпада 1,8-литровият TSI двигател. Базовият бензинов агрегат 1.5 TSI със 150 к.с. е една модерна и авангардна машина, придържаща се към съвсем приемливи стойности по отношение на разхода на гориво. Съвсем приемлива е и динамиката, която моторът осигурява на задвижвания от предните колела Superb. Още по-икономичен е 1.6 TDI със 120 к.с., но ако се нуждаете от много по-добро ускорение от 11,1 секунди, е добре да се обърнете към 2.0 TSI със 190 к.с. или към споменатите агрегати от Scout. Най-добрия баланс все пак осигурява 2.0 TDI Evo със 150 к.с., който покрива стандарта на емисии Euro 6d-Temp в немалка степен благодарение на технологии като система за впръскване с налягане до 2200 бара, интегриран във всмукателните колектори междинен охладител на въздуха и двуконтурната охладителна уредба. А за любителите на plug-in хибриди налице е и версия с 1.4 TSI и електрически мотор със системна мощност от 218 к.с.

Освен споменатите промени при Scout стандартните модели са се сдобили с дискретни стилистични ретуши. Задните светлини са визуално свързани с хромирана лента, над която гордо е изписано името Skoda, по-отчетливи вътрешни контури и по-големи размери имат и предните светлини, които по желание могат да бъдат оборудвани с матрична изцяло LED технология. Усещане за повече динамика придават по-голямата решетка на радиатора, новите форми на светлините за мъгла и детайлите с увеличен размер в долните части на задната и предната броня.

Благодарение на огромното междуосие липсата на пространство за пътниците отзад и отред не стои на дневен ред в Superb, а багажният обем на Superb Combi варира от 660 до 1950 литра. Многобройни са функционалните елементи, като куки и възможности за адаптация на седалките, които улесняват превозването на различни по обем и размери багажи, а системите за информация, развлечение и  подпомагане, които идват от модулните технологични решения в банката на VW, едва ли ще ви разочароват.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Superb е най-яркият израз на пътя, който Skoda измина през последните 30 години. Базираният на MQB модел е качествен автомобил с високо ниво на системи за асистенция. Вариантът Scout определено е добро попълнение, с по-солидна визия, а дискретните промени по дизайна на всички версии са наистина сполучливи.

Текст: Георги Колев

Коментари
comments powered by Disqus