Колко може да струва една пълноценна комфортна лимузина с разточително оборудване и изобилие от вътрешен обем? Както доказват нагледно нишовите модели Hyundai Sonata и Skoda Superb, цената за подобно нещо не е нужно непременно да бъде висока.
Skoda Superb и Hyundai Sonata определено са примамливи от финансова гледна точка предложения. Дори екипирани с почти всичко, което може да се намери в листата с допълнително оборудване, те отново струват по-малко от една C-класа със сравним двигателб например, и то с базова екипировка. Срещу напълно разумна сума, върховата версия на Superb 1.8 Turbo – Elegance, предлага серийно кожени тапицерии, висококласна аудиосистема и ксенонови светлини. Sonata 2.4 GLS е доста по-скромно оборудвана, но за сметка на това предлага удоволствието от една голяма лимузина на цена, която буквално се доближава до тази на един прилично оборудван Golf...
При пробно сядане на предните седалки на Sonata се оказва, че кореийският модел предлага малко повече чувство за простор от Superb, специално в областта над главите. За сметка на това азиатецът по никакъв начин не може да съперничи на буквално неизчерпаемото място на задните седалки на Skoda, където натясно биха се почувствали единствено пасажери с ръст от порядъка на 2,20 метра... към това трябва да се добави и обстоятелството, че „мебелировката” на Superb е с няколко класи над тази на Sonata.
На пътя нещата почти се изравняват, тук 2,4-литровият задвижващ агрегат на Sonata се представя малко по-уверено от четирицилиндровия турбомотор на на Skoda, чийто звук е малко по-натрапчив, а реакциите при подаване на газ – с една идея по-забавени от необходимото. Истината обаче е, че точно в сегмента на достъпните големи лимузини, няколко десети повече или по-малко при ускорението от място до 100 км/ч изглеждат не чак толкова важни, притежателите на такъв тип автомобили по-вероятно биха се зарадвали на неща като нисък разход на гориво например. В случая обаче 12,1 литра средна консумация при Hyundai и 11,4 литра при Superb определено не са сред рекордните постижения за икономия, които сме виждали в последно време...
И двата автомобила са сравнително достъпни, но харчат доста
Разбира се, логично е да се очаква, че големият разход ще бъде компенсиран подобаващо: например с максимално добър комфорт. В първите метри меката настройка на Sonata изглежда като предимство, тъй като се грижи за финото абсорбиране на малки неравности, но това впечатление бързо се изпарява при преминаването през по-големи несъвършенства по пътната настилка, тъй като те често предизвикват груби сътресения и люлеене на каросерията. По-стегнатият Superb се държи значително по-уверено при наличието на неравности, тук дразни единствено тенденцията към леки вибрации при движение с висока скорост по магистрала. Но просто не би могло да има спор, че дори и най-улегналите водачи се чувстват по-сигурни зад волана на Skoda .
И двата автомобила обаче с положителност биха направили несравнимо по-добро впечатление, наред с приличната динамика показваха и по-добри резултати при спиране. С горещи спирачки и двамата опоненти значително развалят като цяло позитивната картина от теста със студени дискове: тогава Hyundai се нуждае от почти критичните 46 метра за спиране от 100 километра в час, 43 метра е стойността при. Така поради тази, а и поради ред други критерии, Sonata остава зад представителната лимузина от Чехия и за нея остава второто място в теста.