През настоящата година Abarth ще се състезава в IRC шампионата с помощта на Selenia, един от ключовите производители на смазочни материали, който наскоро стана част от групата Petronas. Компанията ще осигури финансовата подкрепа на рали отбора и ще бъде отговорна за разработването на високотехнологичните масла, които ще използват автомобилите на Скорпиона.
Brembo и Sabelt също ще си партнират с Abarth през този сезон. Двете фирми сключиха наскоро споразумение за производство и маркетинг на кит комплекти и аксесоари, които ще се предлагат посредством Brembo Performance Spa. Новата компания ще разработва концептуални продукти, като производството и доставките им ще бъдат гарантирани от партньорската Fiat.Два заводски подготвени Grande Punto Abarth S2000 ще се състезават в IRC сериите през този сезон. Водещият екипаж Джандоменико Басо – Митиа Дота ще получи подкрепата на младата финландска надежда Антон Ален, чийто навигатор е Тимо Алане. Календарът ще включва десет старта. Заради политическите размирици в Кения надпреварата няма да започне с рали „Сафари”, а с рали „Истанбул” в Турция на 4 април.
34-годишният Басо стартира успешното си сътрудничество с Fiat през 1998 година, когато печели Fiat Cinquecento Trophy. През сезон 2003 триумфира в аналогичния Fiat Punto Abarth Trophy, което му отваря пътя към професионалната кариера. През 2006 година Басо печели Европейския рали шампионат и сериите IRC зад волана на Fiat Grande Punto. Миналия сезон, въпреки жестоката конкуренция, той надделя в италианския рали шампионат и грабна първата си национална титла. Междувременно спечели и рали „Мадейра” в Португалия, което е кръг от IRC сериите. Басо е двукратен победител на рали „България” (2005 и 2006).
Антон Ален е син на рали легендата Марку Ален, който бе официален пилот на Fiat в периода 1974 – 1989 година. Младият финландец се присъедини към отбора през миналия сезон и бързо демонстрира качествата си, печелейки рали „Русия”, валиден кръг от IRC сериите.
Още в първите си два сезона (2006 и 2007) Grande Punto Abarth S2000 доказа, че е сред най-силните рали автомобили. Спечели дебютния сезон на IRC, Европейския рали шампионат за 2006 г., две национални титли при пилотите и една при производителите (2007) в Италия, местният S2000 шампионат (през 2006 г., когато този шампионат нямаше отношение към националния), испанския рали шампионат и регионалния шампионат на Мадейра (Португалия).
За две години Grande Punto Abarth S2000 и неговите пилоти са спечелили общо 21 състезания в IRC, ERC и националния шампионат на Италия. За изминалата година Скорпиона има още 13 победи, постигнати от частни тимове и пилоти, включително рали „Антиб” (Ренато Траваля) и рали „Кондрос” (Франсоа Дювал). Да не забравяме и Волкан Ъшък, който завърши втори с Grande Punto Abarth S2000 в генералното класиране на Европейския рали шампионат.
Благодарение подкрепата на Metis и Api-IP Grande Punto Abarth S2000 ще се състезава отново в италианския рали шампионат. Ренато Траваля и Андреа Навара ще са двамата пилоти на заводския тим. Умберто Скандола пък ще отговаря за развойната дейност на автомобила, като в програмата му влизат и няколко престижни международни старта.