Пазарният лидер VW Group увеличи дела си до 23,3% през юни при 23,1% година по-рано
Търсенето на нови автомобили в Европа се повишава с по-бавни темпови през юни. Причината е в по-малкия брой продажбени дни в Германия и свързаните с Brexit проблеми в Обединеното кралство – двата най-големи пазара на Стария континент.
Новите регистрации нараснаха с 2,1% спрямо година по-рано до 1,54 млн. единици през миналия месец, като най-големи продажби отбелязват Toyota и Fiat, посочва Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA). Данните за продажбите посочват, че това е най-силният юни от 2007 г. насам, обаче изостава след скока от 7,7% през май.
Пазарът на автомобили в Европа е в момент на инфлексна точка, като се очаква инерцията да намалее през втората половина на 2017 г. след повече от три години възстановяване през последните две десетилетия.
Купувачите във Великобритания са особено предпазливи поради икономическата несигурност, тъй като страната се готви да напусне Европейския съюз. Увеличаването на търсенето на потребителите и апетитът за атрактивни нови малки бутикови SUV модели се повишават в други региони.
Доставките в Италия отбелязват най-силен ръст сред най-големите икономики в Европа, като през юни нараснаха с 13%. Регистрациите в Германия, която отбеляза три християнски празника миналия месец, паднаха с 3,5%. Продажбите в Обединеното кралство паднаха с 4,8% вследствие от политическите конфликти, породени от напускането на ЕС, бяха усложнени от слабия паунд и акцизния данък, който влезе в сила през април.
Новите регистрации през първата половина на годината нараснаха с 4,6% до 8,46 милиона автомобила. Базираната в Брюксел браншова асоциация АСЕА събира данни за новите продажби от 28-те страни-членки на ЕС, с изключение на Малта, плюс Швейцария, Норвегия и Исландия.
Успехът на компактните
13-процентното увеличение на Toyota Motor през юни се дължи на търсенето на хибридните модели на марката, докато ръстът от 7,9% при Fiat Chrysler Automobiles NV идва от продажбите на компактните модели Panda и Fiat 500.
Европейският пазарен лидер Volkswagen Group увеличи пазарния си дял до 23,3% през юни при 23,1% година по-рано, поради нарастващата популярност на достъпните марки Seat и Skoda и търсенето на луксозните SUV модели на Porsche. Сред големите марки в състава на VW Group - премиум марката Audi изгуби част клиентите си вследствие на продължаващите сътресения след скандала с измамите с дизеловите емисии, който бушува вече почти две години.
PSA Group ще контролира близо 16% от продажбите на нови автомобили в региона след придобиването на Opel/Vauxhall от General Motors Co. Тази година френският концерн увеличи пазарния си дял до 10,2% от 10%, тъй като кросоувърът Peugeot 2008 привлече нови купувачи.
Доставките през юни са в основата на очакванията, че пазарът на автомобили в Европа започва да се стабилизира, като ръстът през 2017 г. се очаква да достигне 2,9% в сравнение с 5,8% през 2016 г., според изследователската компания LMC Automotive.