Не са установени следи от измами, се казва в официалното съобщение на производителя
Renault отзовава 15 хил. коли след извършена проверка на изпускателната система на автомобили. Миналата седмица в компанията са извършени обиски, по време на които е иззета документация за сертифициране на двигатели.
Френският министър на екологията Сеголен Роаял в интервю за радиостанция RTL съобщи, че френският производител изтегля 15 хиляди автомобила. Според Роаял причината за оттеглянето е, че системата с филтрите за твърди частици не работи добре при високи температури и под 17 градуса.
Сеголен Роаял потвърди днес, че в няколко модела на Renault, резултатите от тестовете, проведени от техническата комисия не съответстват на показателите, обявени от марката. Дизеловите двигатели на модела Captur и новото поколение Espace 5 са показали превишаване на допустимите прагове на емисиите на CO2 и NOx (азотни оксиди). Според вестник Les Echos проблемът идва като част от системата за контрол на замърсяването, използвана от Renault, която не функционира добре при определени условия, особено при по-ниски температури.
Автомобилите се отзовават за допълнителна проверка и настройки. В действителност, за разрешаване на съществуващите проблеми в един двигател се изисква половин работен ден, уточни министърът на екологията.
Renault не коментира информацията за извънредната сервизна кампания.
На 14 януари в офиси и фабрики на Renault са извършени проверки, по време на които са иззети документи, свързани със сертифициране на двигатели и тестване на автомобили. Заради опасения сред инвеститорите, че може да се случи аналогична история като със скандала с Volkswagen, акциите на Renault в миналия петък паднаха с 20%.
Представителят на Общата конфедерация на труда Флоран Грималд каза, че проверките в Renault най-вероятно са инициирани след скандала с Volkswagen.
Като се позовава на резултатите от проверките, Роаял заяви, че не са намерени доказателства за измама с програмно осигуряване, което да укрива точните данни за отработените газове.
За това, че проверката не е установила следи от измами, се казва и в официалното съобщение на Renault.
През есента на 2015 г. избухна скандал с автомобилния производител Volkswagen във връзка със сериозни проблеми в дизеловите двигатели. През септември Американската агенция за опазване околната среда установи, че софтуер, инсталиран в дизеловите мотори на VW, позволява да бъдат фалшифицирани показателите на вредните емисии по време на тестове. Скандалът доведе до оставката на главния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн.