Предположенията за двигателя са различни - от форсиран 1,5 до дефорсиран 2,3
Новият Ford Focus, представен през април тази година, е с няколко варианта, включително високопроходим Active и изпълнение със спортен бодикит ST-Line (на снимката). В бъдеще ни очаква "гореща " модификация. Прогнозата за версията със задвижване на всички колела RS вече е известна (тя ще запази четирицилиндровия турбодвигател 2,3, към който инженерите са монтирали стартер генератор, а мощността е увеличена от 350 до около 400 к.с.). Сега имаме любопитна информация за "междинния" Focus ST.
Предишният Focus ST беше оборудван с двулитров бензинов двигател EcoBoost с мощност от 250-255 к.с. (показателите варират в зависимост от пазара и годината на производство) и въртящ момент 340-366 Нм. Освен това на разположение имаше дизелов 2,0 Duratorq със 185 к.с. (400 Нм). И двата мотора работят в комбинация само с шестстепенна механична предавателна кутия (предно задвижване).
Предположенията за двигателя са различни - от форсиран 1,5 до дефорсиран 2,3. Някои издания смятат, като се позовават на вътрешни лица, , че версията ST ще запази бензиновия мотор 2,0. Със сигурност компанията ще промени неговите настройки. Като вземем предвид пакета Performance, може да предвидим 280 к.с. и 400 Нм. Дизеловата версия на ST ще остане, с изключение на това, че ще добави от пет до десет "коня" в мощността. В допълнение към хечбека най-вероятно ще бъде направено комби ST. И най-интересното: освен механична кутия, новият Focus ST 2019 ще бъде на разположение с автоматична предавателна кутия. Най-вероятно компанията ще използва същата нова осемстепенна трансмисия, която се появи при смяната на поколението на стандартния Focus, твърдят запознати.