Трансформацията на кросоувъра в премиум модел ще бъде постепенна
Скоро ще станем свидетели на голяма трансформация на марката Mazda. Компанията вече посочи посоката към премиум производство и следователно японците ще преразгледат своята маркетингова стратегия, дилърска политика и стандартите за обслужване. Но основната роля в трансформацията ще играят нови модели с класическо оформление - със задно предаване и надлъжен мотор. След около година това ще стане Mazda 6, а според японското издание Best Car Web, през 2023 г. ще видим принципно нов кросоувър CX-5. Моделът от второ поколение ще премине към платформа със задно задвижване и ще получи шестцилиндрови двигатели. Всичко, за да влезе в премиум сегмента.
Трансформацията на кросоувъра Mazda CX-5 в премиум модел ще бъде постепенна, така че не бива да очакваме автомобила да се конкурира с такива модели като Audi Q5, BMW X3 и Mercedes GLC. Но може да се надяваме на конкуренция с автомобили Lexus, Volvo и Infiniti.
Изборът между едно прадавени и четири двигателни колелатрябва да остане, но само новият автоматик с осем предавки ще остане в гамата трансмисиите. Документите на тази предавателна кутия бяха подадени в патентното ведомство още през февруари 2020 г.
Предполага се, че по-големият наследник ще придобие не само четирицилиндрови двигатели в комбинация с 48-волтов стартов генератор, но и редови шестцилиндрови агрегати - трилитрови бензинови и 3,3-литрови турбодизелови мотори (и двата имат 285 к.с.). И все пак, по неофициална информация, кросоувърът CX-5 ще запази сегашното си име, а купеподбната версияще носи името CX-50, за което преди се говореше. А едва ли е необходимо да се говори, че и двата нови модела ще се опитат да очароват клиентите с по-богата вътрешно оформление и широка гама от оборудване с усъвършенствани електронни асистенти.