Типично за марката, моделът отново ще залага на добро съотношение цена-качества
Актуалното издание на Dacia Sandero е на пазара от 2021 година и е едно от най-изгодните предложения на пазара за нови автомобили. Макара за съжаление да се сбогува със здравия си и изключително икономичен дизелов мотор, моделът продължава да има доста атрактивна гама от задвижващи агрегати, включително модификация на пропан-бутан.
Четвъртата генерация на модела е насрочена за 2027 или 2028 година и ще остане вярна на концепцията си да предлага много качества за немного пари. За първи път моделът ще има и версия с изцяло електрическо задвижване. Интересен ще бъде подходът при избор на батерия - автомобилът няма да залага на голям пробег и бързо зареждане, а на ниска себестойност, висока надеждност и ниски експлоатационни разходи, така че електрическата мобилност да бъде наистина изгодна за клиентите. В момента се спекулира около вероятността моделът да разполага с натриева батерия или пък литиево-желязно-фосфатна батерия, вместо най-често срещаните към момента литиево-йонни батерии.
Иначе се очаква основният акцент да остане върху модификациите с ДВГ, тъй като моделът ще може да остане на пазара до 2035 година, а позиционирането му все пак е в сегмент, където далеч не всички клиенти имат възможност да си позволят електрическо превозно средство.
Текст: Божан Бошнаков