Алиансът PSA Groupe - Fiat Chrysler е под въпрос поради пандемията на коронавирус
Сделката за пълното сливане на френската групировка PSA Group и италиано-американския концерн Fiat Chrysler Automobiles (FCA) може да не се осъществи по-рано от планираното поради пандемията на новия коронавирус COVID-19. Това съобщава AFP, като се позовава на собствени източници.
Договорът, който трябваше да позволи на новия съюз да се превърне в четвъртия по големина автомобилен конгломерат, е на прага на провал. Това се дължи на колапса на икономиката на водещите световни пазари, включително САЩ и Европа, където е най-голямото производство на автомобили.
В допълнение, анализаторите на двете компании ще трябва да преразгледат плановете за изпълнение на проекта и размера на инвестициите, които бяха обявени преди началото на пандемията на коронавирус. Сега партньорите ще трябва да вземат предвид огромните непланирани разходи за излизане от кризата.
Междувременно работните групи по сливането на PSA и FCA, създадени в края на миналата година, продължават да работят по проекта. През декември 2019 г. бе съобщено, че сделката ще позволи на страните да създадат четвъртия автомобилен конгломерат в света по отношение на производството и третия по отношение на годишните приходи. Цената на новата компания ще бъде около 50 млрд. долара.
Съветът на директорите ще има 11 членове: по пет души от FCA и PSA, както и един ще бъде председател. Настоящият шеф на Peugeot-Citroen Карлос Таварес, който също ще ръководи екипа на PSA, е назначен за шеф на управителния орган. FCA ще бъде ръководен от от Майк Манли, настоящия изпълнителен директор на Fiat Chrysler.
Компаниите трябва да се обединят с равен дял акции - 50:50. Предполага се, че това ще позволи на автомобилните производителя значително да намалят разходите за разработване на нови модели, както и да съкратят разходите за производство на автомобили. Според прогнозата през първата година от съществуването си новият алеанс ще продава 8,7 млн. автомобила по целия свят и ще отстъпва само на Volkswagen, Toyota и Renault - Nissan - Mitsubishi по отношение на продажбите. Годишният доход се изчислява на 170 млд., а нетната печалба на 11 млрд. евро.