Ражда се четвъртият световен производител с почти 9 млн. автомобила, произведени годишно
Посоката към всички пазари в света, с изключение на Южна Америка, концернът FCA, роден от придобиването на Chrysler от Fiat, има жизненоважна нужда да се съюзи с един от своите конкуренти, ако иска да оцелее. След години намаляване на инвестиции, касите на италианците изглеждат почти празни: разработват се малко нови модели и се наблюдава пълзящо забавяне на новите технологии, особено в областта на електрификацията.
Очевидно е, че от другата страна на Алпите FCA мисли да намери своето спасение. Всъщност, след проекта за сливане с Renault, огромен провал, към PSA се обръща Fiat. Двамата производители не са напълно непознати, тъй като през 80-те години на миналия век те си сътрудничат за разработването на малки бензинови двигатели. Дискусиите за сближаване дори се проведоха, без двамата гиганти да намерят обща позиция.
Ако PSA и FCA намерят този път споразумение, то би се родил четвъртият световен производител с почти 9 млн. автомобила, произведени всяка година. Портфолиото от марки се състои от тринадесет фирми от четири различни страни: Германия (Opel), САЩ (Chrysler, Dodge, Jeep и Ram), Франция (Citroën, DS Automobiles и Peugeot), Великобритания (Vauxhall) и Италия (Alfa Romeo, Fiat, Lancia и Maserati).
Присъстващ на всички континенти, бъдещият евентуален концерн PSA / FCA очаква да постигне над 3,7 млрд. спестени евро в дългосрочен план, благодарение на използването на платформи и двигатели, които вече са разработени от французите и признати за най-добри в света. Рецептата вече е приложена към най-новите творения на Opel и Vauxhall, и която изглежда осигурява успех.
Новият е сливане в съотношение 50/50, настоящите акционери на PSA, включително френската държава, които осигуряват половината от акциите в новия концерн, а FCA ще сподели другата половина. Но за разлика от случилото се с Renault, ролите вече изглежда са разпределени. Карлос Таварес, настоящият шеф на PSA, ще поеме поста генерален мениджър, докато Джон Елкан, неговият колега в FCA, ще бъде назначен за директор.
Изглежда все още има много теми за съгласуване, преди PSA / FCA да се съсредоточат върху кардиналните въпроси. Сред тях има и този, който френското правителство винаги бдително следи е въпросът за заетостта, и вероятно по същия начин италианското правителство. Бруно Лемер, министър на икономиката приветства „работата по възстановяването и развитието, постигнати от Карлос Таварес под ръководството на PSA, и ролята, която той ще трябва да играе като изпълнителен директор на новия концерн “.