Показанията на служител в Renault, останал в тайна, са били определящи за крайния изход от скандала с планираната катастрофа на Нелсиньо Пикет в Сингапур през миналата година.
Вътрешното разследване, което от Renault са направили, е сочело, че няма достатъчно доказателства, за да се предполага, че става дума за умишлено предизвикан инцидент. Впоследствие обаче, при интервюирането на служителите на отбора, един от тях е обяснил, че след квалификациите Пикет е предложил Пат Саймъндс да катастрофира, за да може неговият съотборник Фернандо Алонсо да се бори за победата. Саймъндс е информирал Бриаторе, като за този план са знаели само тримата замесени.
„Тази версия е била представена на Пат Саймъндс и Флавио Бриаторе. Г-н Саймъндс не е отрекъл нейната истинност, докато г-н Бриаторе постоянно е отричал за участието си и не е коригирал предходните си показания“, се казва в официалния доклад, който ФИА представи на страницата си.
Именно в резултат на свидетелските показания от страна на неназования служител от Renault са решили, че конспирацията е налице и са се отказали от първоначалните намерения да оспорват обвиненията. От представените документи по случая става ясно, че само двама или най-много трима човека са знаели за умишлената катастрофа, което е и причината ФИА да наложи сравнително леко наказание.
Друг интересен факт е, че в свидетелските си показания Нелсиньо Пикет казва, че е научил за тайния план от Пат Саймъндс и Флавио Бриаторе в неделя сутринта, което явно не отговаря на информацията, предоставена от анонимния служител. В документите на ФИА е приложено и писмо от сър Франк Уилямс, в което той изразява подкрепата си за отбора на Renault.
Междувременно французите публикуваха официално съобщение, в което се казва, че компанията продължава програмата си във Формула 1 въпреки „сериозните разговори“, които са се водили за евентуалното и прекратяване. Адвокатите на Renault са оттеглили и гражданския иск спрямо фамилия Пикет за опит за изнудване. Този на Бриаторе обаче все още е валиден.
Боро
За да си запази мястото в Renault и през 2009 г., както се и случи. Цялата история е много безумна, както и наказанията!
габровец
И защо му е на Пикет да предлага да катастрофира?...Някой ако може да обясни!