Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Служителите на Opel изучават конструиране чрез игри

09.12.2014 14:46
Служителите на Opel изучават конструиране чрез игри

Системата се тества и ще бъде въведена през 2015 година

•    Проектът VISTRA: виртуално обучение за нови операционни процедури в завода
•    Повече гъвкавост и ефективност благодарение на използването на технологии от игрите
•    Системата се тества и ще бъде въведена през 2015 година


Игровата конзола Wii безспорно е просто детска играчка, но на нея се радват и много възрастни. Милиони хора по света използват контролера с вградени сензори за движение, за да играят футбол или да реализират различни функции пред телевизора. Сега обаче Opel пренася игровите конзоли в реалния свят. В бъдеще  работниците в производството ще подготвят нови задачи за сглобяване на елементи от автомобила с помощта на контролера Wii и камерата Microsoft Kinect. И двете са бързи и ефективни устройства. 

Примерно, от какви части се нуждая за монтажа на една въздушна възглавница? Как изглеждат те, къде се монтират и в каква последователност да се инсталират? Въпроси като тези се задават по време на виртуалното обучение. На тази база инструментите за сглобяване и отделните части се появяват на големия екран. Потребителят стои директно срещу екрана и може да се движи във всички посоки. Камерата го следва и повтаря движенията му на дисплея. Операторът може да избере съответната част чрез натискането на Wii бутон и след това да я премести до нужната позиция. Задачата е постигната, когато всички части са разположени в точните позиции – точно като в компютърна игра.

“Искаме да разполагаме със система позволяваща на служителите виртуални тренировки в позната среда,” отбелязва Франк Арлт, водещ изследователския проект VISTRA (Virtual Simulation and Training of Assembly and Service Processes in Digital Factories, виртуална симулация и обучение в процесите на сглобяване и сервизиране в дигиталните заводи) в Opel. Автомобилната компания инициира спонсорирания от Европейския Съюз проект преди три години и оттогава в Рюселсхайм се изследва и разработва следващото поколение виртуално обучение. Системата VISTRA ще се въведе в практическа употреба от 2015 година.

Освен Opel, шест други развойни и индустриални предприятия от Германия, Швеция, Англия и Дания са ангажирани в изследователския проект на ЕС. Като цяло десет служители на Opel работят по проекта заедно с 40 експерти от външни партньори.

Виртуалните решения за обучение вече съществуват, но Арлт подчертава: “Техният основен проблем е, че на практика забравят потребителя. Седящият пред компютъра с мишка и клавиатура човек не е достатъчно близо до реалността.”

Виртуалното обучение има много предимства. То е по-бързо, по-евтино и по-гъвкаво от обучението с възпроизвеждани хардуерни прототипи. Първоначалните оценки на  VISTRA разкриват, че хората обучавани с виртуални системи правят по-малко грешки (снижаване с 40%) от тези обучавани изцяло върху прототипи. Служителите се чувстват по-сигурни, когато имат работа с отделни части и са по-бързи. 

Освен това, персонализираното обучение гарантира, че всеки участник научава точните стъпки на процедурите, които той/тя ще използва по време на сглобяването на автомобила. В допълнение няколко човека могат да използват системата едновременно, а оборудването е леко и гъвкаво. На практика то лесно се побира в обикновен куфар. И на последно място, но не и по значение то е забавно.

Екипът на VISTRA в момента изследва ефективността на програмата в актуалната последователност от процеси и как може да бъде интегрирана в тях. Независимо от всички предимства, новата виртуална система няма да замени напълно работата с реални прототипи. Вместо това тя ще допълва сегашната система.

Коментари
comments powered by Disqus