Дни преди изложението в Пекин момчетата от Ботроп завършиха автомобила
Фамилията Smart има нов лидер: новият Smart Brabus бе показан за пръв път на салона в Китай и генерира 109 к.с. Освен това градският мъник е обновен със спортно окачване.
И при новите си серии Smart се е доверил на партньорите си от Brabus, за да постави мощната версия на колела. Непосредствено преди автомобилното изложение в Пекин момчетата от Ботроп завършиха малкия Smart. Fortwo, Forfour и Cabrio(кабриолет) преминаха задължително лечение, което ги причисли към най-новите топ модели.
Smart Brabus с тунингован трицилиндров турбодизел
Дори и при Smart сърцето му трябва да бъде двигател с три цилиндъра, с работен обем около 900 куб.см. Brabus модифицира пълненето на въздуха и увеличава налягането на горивото с два бара. Резултатът: 109 к.с. и 170 Нм гласят ключовите данни за трицилиндровия турбо.
В спринта до 100 км/ч новият Smart Brabus, визуално с дискретна спортна визия, показва време като Fortwo и Cabrio – 9,5 секунди, по-тежкият Forfour се нуждае от 10,5 секунди, но пък има право да вдига 180 км/ч. Двата двуместни автомобила са електронно ограничени на 165 км/ч.
За по-добро взаимодействие между двигателя и трансмисията Brabus е пипнал и двойния съединител с шест предавки. Както казват специалистите, трансмисията сега превключва по-бързо с около 40%, освен това стъпките на трансмисията са по-къси, благодарение на което Smart е по-пъргав. Лудост: Smart Brabus има Race-Start, т.е. Launch контрол, който трябва да прави възможно свободно приплъзване и бързо стартиране.
Контролираният спринт е придружен от новата изпускателна система на Brabus, която от една страна трябва да осигури намалено противоналягане и свободно дишане на двигателя, което е може би най-важното - по-добър звук от серийния еквивалент.
Спортно окачване за Smart Brabus
За да може увеличената мощност да стъпи на пътя и да се държи под контрол, Brabus е пренастроил окачването. В сравнение със серийното изпълнение пружините и амортисьорите са с около 20 % по-стегнати. Целта, независимо от оптималното сцепление, по малък наклон. Smart определя 9% по-малко клатушкания на новия малък автомобил.
ESP настройката е програмирана спрямо новия задвижващ тракт и новото шаси. Но това не е достатъчно: Управлението на Smart Brabus трябва да стане по-прецизно. Затова инженерите са подобрили възстановяването на въртящия момент на кормилното управление; това ще осигури на шофьора повече обратна връзка с лентата на движение и положението на управляващите колела.
Smart Brabus е стъпил върху колела с различни размери на предната и задна ос: Fortwo се движи върху 16-цолови джанти с гуми 185 отпред, и 17- цолови джанти с гуми 205 на задната ос. При Forfour всички джанти са 17- цолови и са обути в гуми с размерите 185/45 (отпред) и 205/40 (отзад).
Най-малко 19 710 евро е базовата цена на Smart Brabus
Smart Brabus стартира на цена от 19 710 евро за варианта Fortwo, Forfour струва малко повече 20 500 евро. Най-скъпият вариант е Smart Brabus Fortwo Cabrio, където цените започват от 22 970 евро.
Ако някой реши да има по-ексклузивен интериор, той може да си поръча специалното оборудване Brabus-Exclusive. Това оборудване включва нова кожена тапицерия, специален инструментариум, стелки Brabus и допълнителни инструменти с часовник и оборотомер. Цените за Smart Brabus с това оборудване започват от 22 710 евро (Fortwo), 23,520 евро (Forfour) и 25 970 евро (Fortwo Cabrio).
Първите Smart-Brabus модели ще стъпят в търговската мрежа юли 2016.