Швабите обещават 90-процентно намаление на вредните емисии при прототипа SunDiesel и липса на каквито и да било отработили газове в електрическата версия на двуместния автомобил. Единствено втората студия на Smart обаче има сигурно бъдеще.
Електромоторът на Smart, който генерира 41 к. с. и 140 Нм максимален въртящ момент, работи съвсем безшумно. Дори при пълна газ спонтанно реагиращият агрегат издава единствено почти недоловимо свистене. Ускорението му до 60 км/ч трае 5,7 секунди, а върховата скорост възлиза на 112 км/ч.В момента във Великобритания се провежда пилотно изследване, в което участват точно 100 автомобила, черпещи енергия директно от битовата електрическа мрежа. За щастие, серийната версия на електрическия „хитряга” вероятно ще бъде оборудвана с литиево-йонни батерии, позволяващи значително повече от 115 км като максимален пробег, които са възможни в момента.
Smart SunDiesel зарежда чисто гориво
Вторият иновативен представител на марката SunDiesel ползва конвенционален двигател, но прибягва до гориво от категорията Biomass to Liquid от второ поколение, извличано от растения – отпадъчни материали като дървени стърготини например. Полученият продукт се отличава с липса на аромат и пълно отсъствие на сяра, което го прави "изключително" чист след изгаряне.