Новата система за ограничаване на скоростта при кола за сигурност на пистата предизвика смесени реакции у пилотите, след като в края на втората свободна тренировка в петък те имаха възможност да я изпробват за първи път.
След карирания флаг за следобедната сесия рейс контролът симулира излизане на кола за сигурност на пистата. Посредством подготвен специално за целта софтуер, който си комуникира със стандартизирания електронен блок, всеки пилот получава съобщение за инцидент на пистата. Състезателят има на разположение 5 секунди, за да отговори на предупреждението с натискане на бутон. В този момент на дисплея на неговия волан се изписва целево време за една обиколка, като при всяко избързване ще бъде налагана санкция.Новата система цели да се избегне затварянето на питлейна в обиколката, когато колата за сигурност излиза на пистата. Настоящите правила ощетяват неправомерно пилотите, които в този момент са останали без гориво, тъй като въпреки червените светлини на входа на питлейна, те са принудени да посетят бокса за презареждане. Ковалайнен и Барикело в Австралия, Ник Хайдфелд в Турция пострадаха при подобни обстоятелства, а преди две седмици Хамилтън удари Райконен на питлейна, чийто изхода бе затворен заради колата за сигурност.
Люис Хамилтън не се изказа особено бляскаво за новата идея. Според пилота на McLaren се налага да наблюдаваш постоянно целевото време на монитора, което е „разсейващ” фактор. „На този етап имаме нужда от още много работа”, коментира 23-годишният британец.
Неговото мнение споделя Нико Розберг. „Странно е, защото трябва да наблюдаваш постоянно дисплея, а в същото време се налага да избегнеш евентуалните препятствия, предизвикани от инцидента. Но наистина трябва да открием механизъм, който да замени настоящите правила и това е крачка напред.”
Пилотът на Toro Rosso Себастиан Бурде се оплака, че въпреки зададеното целево време автомобилът пред него се е движил с прекалено бавна скорост. „Да видим как ще продължим”, лаконичен бе французинът.
Дженсън Бътън споделяше същите опасения. „Ние вече тренирахме новата система”, коментира пилотът на Honda, който имаше възможност да изпробва нововъведението на „Каталуня” миналата седмица. „За мен не беше проблем да следя времената. Пилотът пред мен обаче се движеше с прекалено бавно темпо, несъобразено с целевото време. Ако работи, ще бъде прекрасно, тъй като настоящите правила не са добри.”
За разлика от останалите световният шампион Кими Райконен изрази задоволството си. „Мисля, че решението е добро, защото всички са равнопоставени. Няма как да получиш наказание заради лошо стечение на обстоятелствата, което е напълно възможно сега.”