Планира да изгради нов завод за производство на електромобили в Хангжоу
Собственикът на Karma Automotive планира да произвежда електрически автомобили в Китай, като превърне компанията във флагман в създаването на превозни средства с нова енергия на най-големия в света автомобилен пазар.
Wanxiang Group, основана от китайския милиардер Лу Ганкиу, планира да изгради нов завод за производство на електромобили в Хангжоу, Китай, се казва в изявление на компанията по повод проблемите с опазването на околната средав страната.
Размерът на инвестициите за предложения проект ще бъде 2,5 милиарда юана (375 милиона долара) и фабриката ще има производствен капацитет от 50 000 коли годишно.
Wanxiang Group купи фалиралия производител Fisker Automotive и осигури финансова подкрепа за рестартиране на компанията под името Karma, на едноименния плъгин спортен седан, харесан и купен от Джъстин Бийбър и Леонардо ди Каприо. Karma се опитва да възстанови имиджа си, след като Fisker не изплати 139 милиона долара заеми на американски банки и бе подведен под съдебна отговорност.
Wanxiang планира да произвежда главно автомобили върху платформата на Karma в завода в Китай, включително версии с удължен автономен пробег на моделите Karma и Atlantic, в зависимост от приложението. От 50 000 автомобила , произведени годишни, 39 000 от тях ще бъдат за модела с две врати Atlantic, който има максимална скорост от 230 км/ч.
През миналата година Китай заяви миналата година, че ще издаде нови лицензи за производство на чуждестранни автомобилни производители, като проправи пътя за Wanxiang да разшири производството на резервни части.
Wanxiang се разглежда като един от потенциалните кандидати за специално разрешително благодарение на опита в производството на основни части за автомобили и закупуване на Fisker, както и като доставчик на батерията A123 Systems. За да отговарят на изискванията за лиценз, дружествата трябва да имат опит и в разработването, и в производството на автомобили.