Според немците 98% от 173 000 засегнати автомобила в страната вече са били ремонтирани
Швейцарската организация за защита на потребителите (SKS) подаде иск от името на около 6000 собственици на автомобили, които настояват обезщетение от Volkswagen Group и местния AMAG във връзка със скандала на немския концерн с дизелови емисии.
Искът е подаден в търговския съд в Цюрих.
SKS заяви, че вредите възлизат средно на 15% от първоначалната цена на продадените на дребно съответните автомобили и че заедно със застрахователните компании, подкрепящи правните действия, иска да даде на собствениците на автомобили в Швейцария възможността да получат своите права.
"Автомобилите, продавани като екологично чисти, бяха с по-висока цена от самото начало. Поради манипулирането на изпускателната система след това те загубиха още повече от стойността си на вторичния пазар", заявиха от SKS (Stiftung fuer Konsumentenschutz) в петък.
От Volkswagen отговориха, че ще проучи подробностите в иска, след като вече е факт, но посочи че не намира никакви основания в него, тъй като автомобилните експерти не са установили значителна загуба на стойността за дизеловите автомобили на VW на швейцарския пазар.
"Доверието и удовлетвореността на нашите клиенти са изключително важни за нас, но ние сме на мнение, че няма правни основания за искове, свързани с дизеловия въпрос", се казва в изявлението.
Според Volkswagen 98% от 173 000 засегнати автомобила в Швейцария вече са били ремонтирани без разходи за собствениците.
AMAG, която внася автомобилите в Швейцария, заяви на своя уебсайт, че не разбира защо SKS е подала иска, след като цените на вторичния пазар на дизелови автомобили VW са поне на същото ниво или дори по-високи от тези на конкурентните модели.
Вносителят също посочва, че не е действал с намерение да подведе умишлено клиентите.
VW допусна През септември 2015 г. в САЩ бе установено, че Volkswagen e инсталирал таен софтуер в стотици хиляди американски дизелови автомобили с цел фалшифициране на данните за емисиите на отработени газове и да ги представи по-чисти, отколкото в действителност и че цели 11 милиона автомобила са засегнати от подобен софтуер, инсталиран по целия свят.
По-рано този месец най-високопоставеният съд в Германия отхвърли предложението на Volkswagen да спре работата на специален одитор, назначен да разследва управленските действия в скандала за вредните емисии.