Средният притежател на луксозна кола е на възраст 33,5 години, с годишен доход от 984 000 юана (128 367 евро)
Собственици на автомобили Mercedes-Benz в Китай преобладаващо са успешни и богати предприемачи, докато тези, които карат Cadillac , са главно чиновници, сочи специално проучване, проведено в страната.
Изследването е подготвено от института Hurun в Шанхай и анализира профила на собствениците на осем основни луксозни автомобилни марки в Китай.
Социологическата компания е анкетирала 800 собственици на луксозни автомобили в 10 града, за да опише характеристиките на притежателите на различни марки.
Луксозните автомобилни марки правят всичко възможно да привлекат потребителите в Китай, докато компанията McKinsey & Co. прогнозира, че азиатската страна ще изпревари САЩ като най-големия автомобилен луксозен пазар през 2016 г.
Повечето потребители в Китай купуват кола за първи път. Производителите им предлагат модели с богато оборудване от по-малко популярни марки като Infiniti на Nissan Motor Corp. и Lincoln на Ford Motor Co., за да спечелят по-голям пазарен дял. Средният собственик на луксозна кола в Китай е на възраст 33,5 години, с годишен доход от 984 000 юана (128 367 евро), казва се в доклада.
Собствениците на Mercedes имат най-високи семейни активи от средно 11,3 милиона юана годишно, докато шофьорите на Infiniti имат най-ниски средни доходи сред останалите притежатели на луксозни автомобили от 6 440 000 юана.
Audi, най-продаваната луксозна марка в Китай, е най-пряко свързана с държавните служители , а шофьорите на BMW са предимно сред новобогаташите, показват резултатите от изследването.
От осемте марки, изследвани в проучването, само марката Lexus на Toyota Motor Corp. няма ясни отличителни черти на своите собственици.
Представители на General Motors Co., Daimler, BMW Group, Audi, Infiniti и Toyota не бързат обаче да коментират изводите от изследването.