Екипът на Subaru потвърди, че причината за отпадането на Петер Солберг в последния ден на рали „Аржентина” е повредена връзка в окабеляването на Impreza WRC2007.
Солберг и неговият навигатор Фил Милс стартираха от втора позиция последния ден на рали „Аржентина”. Те бяха на път да изравнят най-доброто си постижение след рали „Португалия 2007”, когато заради наказаните автомобили на M-Sport, водещият екипаж на Subaru получи сребърното отличие. По време на първата отсечка за деня обаче техният автомобил изгасна, след което цялата електрическа система се срина.Оперативният директор Пол Хауърт заяви, че техният Subaru Impreza WRC2007 е преминал щателна инспекция в базата на отбора в Банбъри, Великобритания. „Все още установяваме точните причини за повредата, тъй като това не ни се е случвало преди. Със сигурност обаче мога да кажа, че проблемът е в една от връзките на структурното окабеляване. Не сме открили обаче каква точно е причината за него. Електрическата система и на двата ни автомобила бе внимателно проверена преди старта в Йордания. Направихме някои малки корекции в зоната, където беше дефекта.” Хауърт добавя, че естеството на проблема е било такова, че Солберг е нямало как да го отстрани в отсечката.
„Нямаше предупредителен сигнал за евентуална повреда, просто автомобилът спря и толкова”, коментира световният шампион за 2003 година. „До този момент всичко беше наред, нямаше никакви индикации, че нещо не е както трябва. Изведнъж обаче екранът присветна и двигателят спря. Бяхме дотук, твърде неприятна изненада. Проверихме стандартните места. Фил говореше по телефона с отбора, докато аз инспектирах всички връзки, които бяха достъпни, начело с тези при акумулатора. Нямаше как да локализирам проблема, тъй като кабелът беше буквално под колата. В крайна сметка времето ни изтече и бяхме принудени да спрем. Разбира се, бях изключително разочарован, но приех нещата такива, каквито са. Сякаш Фил го понесе по-тежко. Ако и двата екипажа бяхме завършили на подиума, щеше да е прекрасно за целия тим, но уви.”
Солберг е категоричен, че въпреки повредата Subaru Impreza WRC2007 се представя за първи път толкова силно. „Автомобилът вървеше прекрасно в събота сутрин и във всички отсечки следобед. На моменти не беше перфектен, но като цяло бях изключително доволен. Можехме да атакуваме по начин, какъвто никога преди не ни се е отдавал.”
С оглед на напредъка на Impreza WRC2007 норвежецът вярва, че Subaru има шанс за победата в предстоящия старт – рали „Йордания” (25 – 27 април). „Дейвид Ричардс и целият отбор работят на максимума на възможностите си. Много съм впечатлен от промяната за последните няколко месеца. Представянето ни в Аржентина повлия добре върху мотивацията на всички. Мисля, че за рали „Йордания” колата ще бъде готова за победата. Зависи от отбора и от настройките, които направим. Едва след това идва моята роля.”