Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Солберг подготвя отбор за WRC

10.04.2020 18:08
Солберг подготвя отбор за WRC

Световният шампион за 2003 г. преговаря с два производителя

Петер Солберг сложи официално точка на кариерата си миналата година, когато спечели рали „Великобритания” във WRC 2 категорията. Тогава обаче норвежецът заяви, че няма да се дистанцира от спорта и че ще фокусира голяма част от усилията си към развитието на кариерата на своя син Оливер. 

А най-лесният начин Солберг младши да получи титулярно място във WRC е, ако баща му сформира собствен тим. И намеренията на бившия заводски пилот на Subaru и Ford са именно такива.

„Да, искам собствен отбор”, коментира Солберг за Eurosport. „Но и да го направя по своя си начин. Без политика! Победата ще е единствената цел. Не да се разсейваме от други фактори като останалите отбори. В момента работя с два производителя и то от доста време насам.”

Първоначално Солберг е планирал да се включи в Световния рали шампионат през 2022 г., когато в сила би трябвало да влезе новият технически правилник. Настоящата ситуация обаче вероятно ще принуди норвежеца да коригира графика си.

„Планът беше за 2022 година. Знам колко време е необходимо, за да се създаде отбор, автомобил и прочее. Имам зад гърба си хора, на които да разчитам.”

„Единственото, което трябва да направя, е да натисна бутона и колелото ще се завърти. Подготвителната работа вече тече с правилните хора на правилното място. Но засега изчакваме. Трябва да се съобразим (с настоящата ситуация). Дали ще се случи през 2022, 2023 или 2024 година няма значение. Това е мечтата ми. Всичко е ясно. Да имам заводски отбор и да печелим.” 

Въпреки че Оливер е логичният кандидат, Солберг старши е категоричен, че синът му трябва да си заслужи титулярното място.

„Оливер трябва да се оправи сам. Той контролира всичко. Нека го кажем така! Ако в бъдеще имам отбор и всичко се развива както трябва, зависи единствено от него да докаже, че е достатъчно добър, за да се включи в екипа.”

„В това отношение съм малко старомоден. Трябва да си вършиш работата. Не правя това за Оливер. Правя го заради себе си.”

„Оливер има своите ангажименти. Той няма да получи нищо даром, ако нещата се случат в бъдеще. Длъжен си да се представяш на ниво, да си стабилен, да си тотално концентриран. Това е начинът! Ако не си достатъчно добър, падаш извън борда.”

Миналата година Оливер участва в Американския рали шампионат със заводския тим на Subaru. Японците вероятно ще прекратят рали крос програмата си заради провала на ARX, а напоследък слуховете, че търсят директна конкуренция с Toyota във WRC стават все по-активни. Същевременно Петер спечели единствената си титла именно със Subaru и продължава да поддържа контакт с компанията, което логично води до предположенията, че японците са единият от споменатите два производителя.

Коментари
comments powered by Disqus