Електрическият седан на технологичния гигант демонстрира своите възможности
Година след своето шоково разкриване на технологичното изложение CES, концептуалният автомобил Vision-S на технологичния гигант Sony за пръв път тръгна по обществените пътища под формата на прототип. Ново видео, публикувано от производителя на електроника, показва прототип, носещ табелки с номера и камуфлажно покритие, тествано от инженерите в Австрия.
Той дава поглед към модерната автомобилна технология, която Sony разработва. Vision-S е създаден като средство за Sony да демонстрира своите системи за автономно шофиране и развлечения в автомобила и няма индикации, че компанията може да го пусне в серийно производство.
При разкриването си шефът на Sony Кеничиро Йошида заяви, че „олицетворява нашия принос за бъдещето на мобилността“. Той разполага с множество технологии, които демонстрират „приноса, който Sony възнамерява да направи, за да реализира високо напреднало общество за автономно шофиране“.
На новите кадри се вижда напълно функциониращ информационно-развлекателен дисплей, който обхваща широчината на таблото, като централният дисплей показва детайлно цифрово изобразяване на околната среда на автомобила, докато е в движение. Отделни раздели, даващи достъп до набор от камери, музикален плейър и различни други интерфейси също могат да се видят.
Макар да е неясно дали Sony има някакви планове да произвежда свои собствени автомобили или просто възнамерява да разработи технология за продажба на съществуващи производители, Йошида каза: „Не е преувеличено да се каже, че Mobile е мега тенденцията през последното десетилетие. Вярвам, че следващата мега тенденция ще бъде мобилността. "
Малко технически подробности за концепта, за който се разбира, че е разработен и изграден с помощта на партньори, включително Magna Steyr, Bosch, Nvidia и други,, а Sony казва, че той се захранва от чифт електрически двигатели с мощност 268 к.с. Те му осигуряват ускоряване от 0 до 82 км/ч за 4,8 сек и максимална скорост от 149 км/ч. Основната цел на Vision-S е да покаже автомобилната технология на Sony.
В него има вградени 33 датчика от различен тип, които могат да идентифицират хора и предмети както отвътре, така и извън автомобила като част от „пашкул за безопасност“.
Те включват CMOS сензори за изображения, за които Sony твърди, че предлагат висока разделителна способност и висок динамичен обхват, като същевременно потискат LED трептенето, както и полупроводниковия лидар.
Вътре Vision-S разполага с редица сензори по време на движение (ToF) в автомобила , които могат да откриват и разпознават хората отвътре, за да оптимизират информационно-развлекателните и комфортни системи.
Концептът включва също изкуствен интелект, телекомуникация и облачна технология, достъпни до всички чрез голям панорамен сензорен екран, който доминира на таблото и Sony посочва, че се управлява чрез „интуитивен потребителски интерфейс“.
Sony не е първата технологична компания, която проявява интерес към автомобилния свят. Apple води преговори с Hyundai и други за изграждането на дългоочаквания си електрически автомобил, докато Samsung има автомобилно подразделение, което работи върху усъвършенствани автономни системи.