Испанецът спечели за втора поредна година рали „Сардиния“
Програмата на Дани Сордо тази година бе ограничена само до два старта, като в Мексико технически проблеми му попречиха да покрие пълната състезателна дистанция. На остров Сардиния обаче испанецът се възползва в максимална степен от задната си стартова позиция, отвори солиден аванс, който успешно контролира до финала.
Това е едва трети успех за Сордо в Световния рали шампионат и втори пореден на рали „Сардиния“. Същевременно Hyundai затегна обръча в шампионата на производителите, след като Тиери Нювил прескочи в последния етап Себастиан Ожие (Toyota) в битката за второто място и осигури необходимите точки на корейците, за да излязат начело.
Теему Сунинен (M-Sport Ford) първи оглави класирането на рали „Сардиния“, но финландецът загуби темпо в събота и неделя, когато чистенето на отсечките не бе фактор. Същевременно Ожие и Тиери Нювил се захапаха здраво. Две отсечки преди края вторият Ожие разполагаше с десета преднина, която нарасна на 1,7 секунди преди финалните седем километра.
Атаката на Нювил във финалния пауъстейдж обаче беше брутална. Белгиецът изпревари с 2,7 секунди Ожие, което се оказа достатъчно, за да вземе втората позиция. Същевременно разликата между победителя Сордо и третия Ожие бе скромните 6,1 секунди на финала, което подобрява рекорда от рали „Аржентина“ за най-компактен подиум във WRC.
Лидерът в шампионата Елфин Еванс (Toyota) направи перфектно стратегическо състезание и с контролирано темпо стигна четвърти до финала. Същевременно с второто си място Нювил му осигури три точки бонус в битката с Ожие за титлата. Два кръга преди края на сезона Еванс е с 14 точки пред французина, а Нювил изостава с още десет.
Междувременно настоящият шампион Ойт Танак вече има само теоретични шансове да защити титлата си, след като още в петък сутрин загуби близо две минути заради независещи от него проблеми с окачването на Hyundai i20 WRC. Единствената утеха за естонеца бе победата в „пауъстейджа“, която му осигури петте бонус точки. Другата голяма жертва на рали „Сардиния“ бе Кале Рованпера (Toyota), който изтърва един от разклоните още във втората отсечка, след което катастрофира в осмата и отпадна.
След като върна газта в събота и неделя, Сунинен финишира пети. Неговият съотборник в екипа на M-Sport Есапека Лапи също стартира ударно в петък, но заради теч в охладителната система финландецът прегря двигателя си още във втората отсечка и отпадна. Междувременно солидното представяне на третия пилот на M-Sport Гъс Грийнсмит приключи в деветия етап заради скъсан пистов ремък на алтернатора. Грийнсмит и Елиът Едмъндсън го смениха в пътната секция, но акумулаторът вече бе дефектирал и британският екипаж не завърши деня.
Пиер-Луи Лубе с частния Hyundai i20 WRC завърши седми, а осмият Яри Хутунен (Hyundai i20 R5) бе най-бърз в RC2. Челната десетка допълниха трикратният европейски шампион Кайетан Кайетанович (Skoda Fabia R5) и победителят във WRC 2 Понтус Тидеманд (Skoda Fabia R5). Пълните резултати може да видите тук.
Следващият кръг във WRC по програма е рали „Ипр“ (20 - 22 ноември), но бъдещето на белгийската надпревара е под въпрос заради нарастващите случаи на заразени с COVID-19 в страната.