Компанията изчерпа дилърските акции, за да сведе до минимум въздействието на Covid
Продажбите на Aston Martin рязко спаднаха през 2020 г. в резултат на пандемията, но силното търсене на новия кросоувър DBX предизвика възстановяване през последното тримесечие.
Британската компания отчете 4150 продажби на дребно през годината, което е с 32% по-малко спрямо 2019 г., а обемът на продажбите на автомобили на дилъри - спадна с 42% от 5862 броя на 3394.
В резултат на това годишните приходи спаднаха до 611,8 млн. паунда от 980,5 млн. паунда на годишна база, а Aston Martin отчита оперативна загуба от 323 млн. паунда - макар че това включва 98 млн. паунда на „коригиране на оперативни елементи, до голяма степен обезценката на капитализираните научноизследователски и развойни дейности към промени в технологията и цикличния план".
Новият кросоувър DBX представлява повече от една четвърт от общите продажби, като през четвъртото тримесечие са продадени 1171 бройки, което е най-силното тримесечие на марката през 2020 г. Заедно с продажбата на 32 „специални“ модела, спрямо 10 през през третото тримесечие , и „намаляване на обща подкрепа за финансиране на клиенти и на дребно ", Aston отчете 3% тримесечен ръст на приходите и коригира положително прогнозата си за годината.
Общият паричен резерв от 489 млн. паунда в края на годината е значителен тласък над 108 млн. паунда през декември 2019 г., което компанията отдава на „рефинансиране за укрепване на финансовата устойчивост и подкрепа на амбициите за растеж“. Нетният дълг е намалял на годишна база от 988 млн. паунда на 727 млн. паунда, като акционерният капитал е увеличен от 330 млн. паунда на 804 млн. паунда след придобиването на милиардера Лорънс Строл от 16,7% дял в Aston Martin през януари, а Mercedes-Benz увеличи своя дял в британската компания до 20%.
Новият главен изпълнителен директор Тобиас Моерс даде първите подробности за новата стратегия Project Horizon („Проект Хоризонт“) за „стимулиране на растежа, гъвкавостта и ефективността“ след пандемията. Приоритетите за компанията през тази година включват започване на доставките на дългоочаквания хиперавтомобил Valkyrie през втората половина и пускането на нови производни на стратегическия DBX през третото тримесечие.
В подкрепа на плана за обновяване, Моерс каза: "Допълнително укрепихме мениджърския екип, добавяйки опитни служители със силен премиум и автомобилен произход. Също така имаме значителна полза от глобалния обхват на екипа на Aston Martin Cognizant F1 ™ от този сезон за по-нататъшно стимулиране на популярността на марката. С тези действия и рефинансирането ние осигурихме подходящия екип, партньор и финансиране, за да реализираме нашите трансформационни планове за растеж, за да създадем премиум автомобилен производител от световна класа. "
Той даде пестелива информация за бъдещи модели, които се очакват тази година, но каза, че плановете за разширяване на гамата са "подкрепени от знаковото споразумение за стратегическо сътрудничество, подписано с Mercedes-Benz AG, даващо достъп до персонализирани технологии от световна класа, включително хибридни и електрифицирани задвижвания" . Делът на Mercedes в Aston Martin дава на британската компания достъп до жизненоважни хибридни и електрически задвижващи технологии и значително намалява разходите за разработка.
До 2024/2025 г. Aston планира да увеличи продажбите на едро до 10 000 единици - увеличение с близо 200% спрямо 2020 г. - за приходи от 2 млрд. паунда и 500 млн. паунда печалба преди данъци. В съответствие с тази амбиция, тя първо ще започне „агресивно“ намаляване на дилърските запаси - очаква се да бъде завършено до второто тримесечие на 2021 - и ще разшири популярната гама DBX с нов вариант през третото тримесечие. Както по-рано бе съобщено, това вероятно ще бъде или закрита версия, която да съперничи на Porsche Cayenne Coupé, или седемместна модификация с дълго междуосие.