През февруари пазарът в Русия отбелязва значителен спад от 38% (при 33% понижение през януари), съобщи Асоциацията на европейските предприятия в Руската федерация (АЕВ) днес.
„Поради високите данъци и нарасналите лихвени проценти, както и девалвацията на рублата, очакваме увеличение на цените и спад на автомобилния пазар в Русия през следващите месеци”, коментира Мартин Ян – вицепрезидент на Комитета на автомобилните производители към АЕВ.Той добавя, че се надява „предприетите мерки от местните власти, които имат за цел да подпомогнат автомобилната индустрия в Русия, да спосбстват за подобряване на ситуацията”
Въпреки значителния спад през първите два месеца на настоящата година, Лада остава най-добре продаваният автомобил в Русия с обем на продажбите, равняващ се на 58 454 автомобила. На второ място се нарежда Chevrolet (20 881), а Ford е трети с 18 449.
Като най-прогресиращи играчи през първите два месеца на годината се очертават Volkswagen (ръст от 47% до 6869 автомобила), Peugeot (45% увеличение до 7034 автомобила) и Citroen (ръст на продажбите с цели 99% до 2168 автомобила).
Най-добре продаваният чуждестранен автомобил в Русия през първите два месеца на настоящата година е произвежданият на местна почва Ford Focus – 10 646 реализирани бройки.