Марката разчита на моделите Roma и SF90 Stradale, наскоро включени в каталога й
Ferrari обяви, че продажбите са намалели със 17% в края на първите девет месеца на годината, като са доставени 6440 автомобила срещу 7755 нови регистрации за същия период през 2019 г.
Производителят от Маранело, както и всички световни автомобилни марки, е засегнат от кризата след пандемията Covid-19, с временно затваряне (7 седмици) на производствения си процес, от една страна, и спад в неговите продажби от друга.
От януари 2020 г. продажбите на италианския производител са спаднали значителнов различни райони, включително Китай, Хонконг и Тайван, с доставени 181 автомобила срещу 776 за същия период през 2019 г. (- 77%), като този спад също е значителен в Америка с реализирани 1635 автомобила спрямо 2295 през 2019 г. (- 29%).
От друга страна, ситуацията е по-малко деликатна за зона EMEA (Европа, Близкия изток, Африка), където производителят достави 3510 автомобила (срещу 3547 от 1 януари до септември 2019 г.), и за Азиатско-тихоокеанската зона, където показва спад от само 2% (1114 автомобила доставени в сравнение с 1137 през 2019 г.).
И накрая, що се отнася до моделите, спортните автомобили от Маранело, оборудвани с V8 двигатели, отбелязават значителен спад в продажбите (-12, 8%), докато, напротив, моделите V12 регистрират явно увеличение (+ 15,4%). Monza SP1 и SP2 се доставят със скоростта, програмирана от производителя, а моделите F8 Spider и 812 GTS показват добър напредък, особено в зона EMEA.
След като моделите 488 Pista и Portofino достигат края на цикъла си, Ferrari разчита по-специално на моделите Roma и SF90 Stradale, наскоро включени в каталога на производителя си и очаквани на пазара през четвъртото тримесечие, за да засилят резултатите си в края на годината.