Слабото вътрешно и задгранично търсене е отговорно за тежкото намаляване на годишна база
Нови данни от Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT) показват, че производството на автомобили в Обединеното кралство е спаднало с 18,2% на годишна база през октомври.
През месеца 110 179 нови автомобила напуснаха фабриките в Обединеното кралство, в сравнение със 134 669 единици през октомври 2019 г. Дефицитът от 24 490 броя се дължи на на вътрешните и чуждестранните ограничения, намаляващи търсенето.
Спадъг от 19,1% на автомобилите, произведени за износ, възлиза на загуба от 21 569 бройки, като доставките до САЩ падат с 26%, а до Европейския съюз с 25,7%, докато за вътрешния пазар са произведени 2921 автомобила по-малко.
SMMT обаче отбелязва, че по-силното търсене в Япония и Китай - съответно увеличение от 57,1% и 9,7% - е допринесло за компенсиране на спадовете другаде.
За годината към днешна дата, според данните на SMMT, производството на автомобили в Обединеното кралство сега намалява с 33,8% в сравнение с 2019 г., със загуба от 379 308 бройки в размер на 10,4 млрд. британски лири недостиг.
През последните месеци SMMT умножи усилията си, за да убеди правителството във важността на сигурна търговска сделка с ЕС след Брекзит. Без да има сключена сделка, се казва, автомобилната индустрия в Обединеното кралство може да загуби до 55,4 млрд. британски лири приходи през следващите пет години.
Остава малко повече от месец, докато Обединеното кралство трябва да напусне официално ЕС, но окончателните условия за търговия все още не са съгласувани от двете страни.
Главният изпълнителен директор на SMMT Майк Хоус заяви: „Тези цифри са още по-лоши новини за индустрия, осакатена от Covid, Brexit, и сега безпрецедентното предизвикателство за пълна смяна на електрифицирани автомобили за по-малко от десетилетие.
"Докато секторът демонстрира своята устойчивост, ние се нуждаем от подходящи условия, за да останем конкурентоспособни както като производствена нация, така и като прогресивен пазар. Вчерашният преглед на разходите показва, че е необходимо да се инвестира в зелена индустриална революция, но това трябва да бъде на глобално конкурентно ниво и равна на мащаба на амбицията да се поддържа този сектор .
„Преди всичко трябва да имаме сделка за Брекзит, такава с нулеви тарифи, нулеви квоти и правила за произход, които са в полза на съществуващите продукти и следващото поколение автомобили с нулеви емисии, както и период на въвеждане, който позволява този преход да бъде „произведено във Великобритания“. “