Продажбите на нови автомобили на водещи пазари като Испания, Франция и Германия се понижиха значително през миналия месец в сравнение със същия период на миналата година.
В Испания спадът през октомври е с 40% според данни на местната асоциация на автомобилните производители – ANFAC
Продажбите на нови автомобили във Франция спадат с 40% през миналия месец до 175 014 автомобила, съобщава френската асоциация на автомобилните производители – CCFA
Новите регистрации на най-големия европейски автомобилен пазар – Германия също бележат явно намаление по данни на VDIK – асоциация на международните производители на моторни превозни средства.
Според пресаташето на VDIK началните данни говорят за поне 10 % -ов спад през октомври.
Значителното понижаване на продажбите в Испания , е явна индикация за сериозното икономическо забавяне в страната.
„ Сериозността на пазарните обстоятелства, особено финансовата криза и липсата на кредити, които да финансират покупката на дълготрайни блага, наред с растящата безработица и намаляващите доходи на семействата, води след себе си постоянно намаляващи продажби на автомобили”, обобщават ситуацията от ANFAC.Най-засегнати от тази пазарна конюнктура се оказват продажбите на миниванове – спад с цели 61%, докато продажбите на SUV – модели се понижават с 56%, най-малко засегнати се оказват малките автомобили – с едва 32,4% спад в продажбите.
Общият брой на продажбите в Испания за първите 10 месеца на годината e спаднал с 320 000 или с 24% в сравнение със същия период на 2007 г, по данни на ANFAC.
Във Франция продажбите на най-големия автомобилен производител PSA/Peugeot- Citroen през октомври се понижават с 4,7% . Продажбите на Citroen са по-стабилни, докато тези на Peugeot спадат с 8,6%.
При Renault спадът е с 9,8% , като продажбите на Dacia се покачват с една трета, докато тези на Renault спадат с 12,6%.
За първите 10 месеца на годината регистрациите на нови автомобили във Франция се покачват с 2,3%.