Индийският автомобилен производител, който през миналата година се сдоби с английските марки от луксозния сегмент – Jaguar и Land Rover, обяви че продажбите в световен мащаб за фискалната година, която приключи на 31 март, са се понижили с 14%
От компанията отчетоха факта, че продажбите през 2008 г. неминуемо са засегнати от световната финансова криза и че очакванията са 2009 също да бъде трудна година.
“Внезапният спад на финансовите пазари по света рефлектира и върху Индия, особено през последните три месеца на миналата година”, коментира говорителят на Тata Motors Дебасис Рей пред Automotive News Europe
“Oчакваме 2009 да бъде годината на предизвикателствата”, добави той
Продажбите на индийската компания се сриват до 498 581 в сравнение с 582 390 през предходната година. Данните не включват луксозните марки Jaguar и Land Rover.
Рей отбелязва, че най-тежко е било положението през октомври, ноември и декември 2008 г., след това се отчита лек подем през първите месеци на 2009 г. Продажбите се подобряват значително през март, благодарение на данъчните инициативи, предприети от индийското правителство.
Износът на Тata е спаднал с 38% до 33 410 автомобила. Основните задгранични пазари са Испания, Италия, Турция, Русия и ЮАР. Компанията продава 93% от автомобилите си в Индия
Най-продаваният автомобил на Tata през годината е бил Indica, като неговите продажби също са спаднали с 18% до 111 257 автомобила.
Компанията очаква ръст в продажбите заради пускането на пазара на супер евтиния автомобил Nano, който вчера атакува търговската мрежа в Индия.