Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Създадено за мощност и динамика: новото Porsche 911 GT3 RS

18.08.2022 11:28

Porsche 911 GT3 RS не крие своите намерения: то е безапелационно проектирано за максимална производителност

Одобреният за пътната мрежа високопроизводителен спортен автомобил с мощност 386 kW (525 к.с.) се възползва в пълна степен от технологии и концепции, характерни за моторните спортове. Дори ако оставим настрана високооборотния двигател с атмосферно пълнене с ДНК на състезател и интелигентната олекотена конструкция, най-вече охладителната и аеродинамичната система на 911 GT3 RS са тези, които го свързват най-пряко с неговия събрат от моторните спортове – 911 GT3 R.

Концепция за централен радиатор, вдъхновена от моторните спортове - основата за активна аеродинамика

Основата за значителен тласък на производителността е концепцията за централен радиатор – идея, която за първи път се използва в победителя в класа на Льо Ман, 911 RSR и впоследствие в 911 GT3 R. Вместо разпределението с три радиатора, наблюдавано в предишни автомобили, новият 911 GT3 RS разчита на голям ъглов централен радиатор в предната част на капака, разположен там, където се намира багажникът на другите модели 911. Това дава възможност да се използва пространството, освободено от двете страни, за да се интегрират активни аеродинамични елементи. Непрекъснато регулируемите елементи на крилото в предната част и на задното крило от две части, в комбинация с редица други аеродинамични решения, осигуряват 409 кг обща притискаща сила при 200 км/ч. Това означава, че новият 911 GT3 RS генерира два пъти по-голяма притискаща сила от предшестващото поколение 991.2 и три пъти по-голяма от настоящия 911 GT3. При 285 км/ч общата притискаща сила е 860 кг.

За първи път в сериен модел Porsche е монтирана система за намаляване на въздушното съпротивление (DRS). За да се постигне ниско въздушно съпротивление и по-висока скорост на прави участъци от пистата, DRS позволява крилата да бъдат прилепени с натискане на бутон, в рамките на определен работен диапазон. Функцията на въздушната спирачка се активира по време на аварийно спиране при високи скорости: елементите на крилата отпред и отзад са зададени на максимум, което създава аеродинамичен ефект на забавяне, значително подпомагащ спирачките на колелата.

Външният вид на новия 911 GT3 RS се характеризира с голям брой функционални аеродинамични елементи. Най-забележителната характеристика на спортния GT автомобил е задното крило с прикрепване тип „лебедова шия“, чиито размери са значително по-големи. Задното крило се състои от фиксирано основно крило и горен, хидравлично регулируем елемент. За първи път при сериен автомобил Porsche горният ръб на задното крило е по-висок от покрива на автомобила. Също така предната част на 911 GT3 RS вече няма преден спойлер, а вместо това разполага с преден сплитер, който разделя въздушния поток, преминаващ над и под автомобила. Страничните панели прецизно насочват въздуха навън. Вентилацията на арките на предните колела се осигурява от жалузни отвори в предните калници. Входните отвори зад предните колела, в стила на емблематичния победител на Льо Ман – 911 GT1, намаляват динамичното налягане в арките на колелата. Страничните панели зад входните отвори осигуряват отвеждането на въздуха отстрани на автомобила. Въздухът от централно разположения радиатор изтича през големи отвори на предния капак. Ребра на покрива насочват въздуха навън, като осигуряват по-ниски температури на входящия въздух отзад. В новия 911 GT3 RS отворите в задния страничен панел се използват изключително за подобряване на аеродинамиката, а не за подаване на работен въздух. Арките на задните колела също разполагат с входни отвори и странични панели за оптимизиран въздушен поток. Задният дифузьор е заимстван от 911 GT3 и е леко адаптиран.

Окачване за пистата, което може да се регулира от кокпита

Дори окачването е подложено на внимание с цел аеродинамика. Тъй като арките на колелата на новия 911 GT3 RS са подложени на мощни въздушни потоци, компонентите на предната ос с двойни носачи са проектирани с профили с форма на сълза. Тези аеродинамично ефективни връзки увеличават притискащата сила на предната ос с около 40 кг при максимална скорост, а иначе се използват само за приложения в моторните спортове от висок клас. Поради по-широката следа (29 милиметра по-широка в сравнение с  911 GT3), връзките на предната ос с двойни носачи също са съответно по-дълги.

За да се гарантира, че балансът на притискащата сила между предната и задната ос се поддържа дори при спиране с висока скорост, инженерите по окачването значително са намалили накланянето при спиране. При новия 911 GT3 RS предният шарнир на долното рамо е поставен по-ниско на предната ос. Задната ос с многораменно окачване също е регулирана с модифицирана твърдост на пружините. Системите за подпомагане на водача и кормилното управление на задната ос също имат още по-динамична настройка.

911 GT3 RS предлага три режима на шофиране: Normal (Стандартен), Sport (Спортен) и Track (Писта). В режим Track основните настройки могат да се регулират индивидуално. Наред с другите настройки, демферирането на отскока и компресията на предната и задната ос може да се регулира отделно и на няколко етапа. Задният диференциал може да се регулира и чрез въртящите се бутони за управление на волана. Това се прави бързо и интуитивно с концепция за управление и дисплей, също заимствана от моторните спортове: На волана са разположени четири отделни въртящи се бутона и бутон за управление на системата за намаляване на съпротивлението (DRS). Тези въртящи се бутони се показват ясно чрез графики на инструменталния панел по време на процеса на настройка. 911 GT3 RS включва също и екрана за пистата, вече познат от 911 GT3. С едно натискане на бутон водачът може да сведе цифровото извеждане на двата 7-инчови странични дисплея само до важната информация. Индикаторите за смяна на предавката отляво и отдясно на аналоговия тахометър също са заимствани от GT3.

Високооборотен 4,0-литров 6-цилиндров боксерен двигател

Високооборотният 4,0-литров двигател с атмосферно пълнене е допълнително оптимизиран в сравнение с 911 GT3. Увеличаването на мощността до 386 kW (525 к.с.) се постига главно чрез нови разпределителни валове с модифицирани профили на гърбиците. Всмукателната система с една дроселова клапа и твърдото задвижване на клапаните произлизат от моторните спортове. 7-степенната трансмисия Porsche Doppelkupplung (PDK) има по-малко общо предавателно число от 911 GT3. Въздухозаборниците по долната част на каросерията гарантират, че трансмисията може да издържа дори на екстремни натоварвания при честа употреба на пистата. 911 GT3 RS ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди и достига максимална скорост от 296 км/ч на 7-ма предавка. На предната ос се използват алуминиеви моноблок фиксирани спирачни апарати с шест бутала и спирачни дискове с диаметър 408 мм. В сравнение с 911 GT3 диаметрите на буталата са увеличени от 30 на 32 мм. Освен това дебелината на дисковете нараства от 34 на 36 мм. Задната ос продължава да бъде оборудвана със 380-милиметрови спирачни дискове и фиксирани спирачни апарати с четири бутала. Опционално наличната система с керамични композитни спирачки Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) има 410-милиметрови дискове на предната ос  и 390-милиметрови дискове на задната ос. Новият 911 GT3 RS е стандартно оборудван с ковани леки алуминиеви джанти с централно заключване. Одобрените за пътната мрежа спортни гуми с размери 275/35 R 20 отпред и 335/30 R21 отзад осигуряват високо ниво на механично сцепление.

Олекотена цялостна конструкция

Интелигентната олекотена конструкция е основен принцип на всички модели RS още от легендарния 911 Carrera RS 2.7. Благодарение на редица олекотяващи конструкцията решения като широкото използване на CFRP, 911 GT3 RS тежи само 1450 кг (маса в ненатоварено състояние според DIN) въпреки многото по-големи компоненти. Вратите, предните крила, покривът и предният капак например са изработени от CFRP. Лек CFRP се използва и в интериора, например в стандартните седалки с пълно обгръщане.

Наличен с пакети Clubsport и Weissach

Що се отнася до интериора му, новият спортен GT автомобил е завършен в типичен RS стил: Черна кожа, Racetex и покрития с въглеродни тъкани характеризират изчистената, спортна атмосфера. 911 GT3 RS се предлага с пакет Clubsport без допълнително заплащане. Това включва стоманен бар за защита при преобръщане, ръчен пожарогасител и 6-точков предпазен колан за водача. Пакетът Weissach, който е на разположение срещу допълнително заплащане, включва значително повече. Предният капак, покривът, частите на задното крило и горните капаци на външните огледала имат покритие от карбонова тъкан. Предните и задните антиролбари, задните съединителни пръти и напречният панел на задната ос са изработени от CFRP и допринасят за допълнително подобряване на динамиката на задвижване. Барът за защита при преобръщане, конструиран за първи път от CFRP, спестява около шест килограма в сравнение с версията от стомана. Друг акцент на пакета Weissach са перата за превключване на предавките на PDK със заимствана от моторните спортове магнитна технология. Това прави смяната на предавките още по-динамична благодарение на по-прецизната точка на натиск и ясно забележимо щракване. Опционално налични с пакета Weissach са магнезиеви ковани джанти, които спестяват още осем килограма. Новият 911 GT3 RS е вече наличен за поръчка на базова цена от 479 374 лева с ДДС.

Ексклузивен Porsche Design хронограф

Вдъхновено от нагласата в моторните спортове – където максималната прецизност е от първостепенно значение – собственото часовникарско производство на Porsche в Солотурн, Швейцария, е разработило хронограф 911 GT3 RS. Този механичен часовник е запазен за собствениците на автомобила. В основата му е корпус от естествен или черен титан с пясъчноструйна обработка със завинтващата се корона. Вътре в часовника е механичният Porsche Design хронограф, калибър WERK 01.200, който е сертифициран по COSC за високата си точност. Неговата функция Flyback позволява на потребителя да стартира, спира и нулира секундарника с едно действие. Бутоните на хронографа, които включват лазерни гравюри „Start/Stop“ и „Next Lap“ (Следваща обиколка), разкриват, че този хронограф не е само за показване на часа. В допълнение към иновациите, като скалата на пулсометъра на панела, присъстват и много конструктивни характеристики и материали от GT3 RS.

Коментари
comments powered by Disqus