Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Splinter: Треска в събота вечер

20.12.2007 08:12

В своята дипломна работа студенти от North Carolina State University преоткриват дървесината като материал за конструиране на суперспортни болиди.

Каросерията на спортния автомобил с централноразположен двигател (ДхШхВ 4430 х 2080 х 1070) и междуосово разстояние от 2660 мм е съставена от слепени дървени плоскости, а общото му тегло на хартия е 1 100 кг. Далеч по-изненадващо е приложението на дървесина за изработката на съществени елементи от окачването, монокока, кормилната рейка и волана на Splinter. Дори спиците на колелата са направени от дърво!

По-традиоционни материали от друга страна са вложени в шестбуталните спирачни апарати, шестстепенната механична предавателна кутия и 4,6-литровия V8 с два турбокомпресора и междинен охладител на сгъстения въздух, който развива впечатляващи 600 к. с.

Бъдещите "майстори-дърводелци" обаче не са се отказали от любимия си материал и в тази част на конструкцията. Рискът от възникване на пожар в дървеното пространство под капака е снижен чрез завъртане на цилиндровите глави навътре или поне така твърдят авторите на проекта. Двойният накрайник на изпускателната система пък се е сгушил под огромния заден спойлер, което води до по-добро охлаждане и висока притискателна сила.

На теория Splinter би могъл да развие максимална скорост от над 300 км/ч - в такъв случай веднага бихте го познали по характерния "огнен" цвят на каросерията.

Коментари
comments powered by Disqus