В своята дипломна работа студенти от North Carolina State University преоткриват дървесината като материал за конструиране на суперспортни болиди.
Каросерията на спортния автомобил с централноразположен двигател (ДхШхВ 4430 х 2080 х 1070) и междуосово разстояние от 2660 мм е съставена от слепени дървени плоскости, а общото му тегло на хартия е 1 100 кг. Далеч по-изненадващо е приложението на дървесина за изработката на съществени елементи от окачването, монокока, кормилната рейка и волана на Splinter. Дори спиците на колелата са направени от дърво!
По-традиоционни материали от друга страна са вложени в шестбуталните спирачни апарати, шестстепенната механична предавателна кутия и 4,6-литровия V8 с два турбокомпресора и междинен охладител на сгъстения въздух, който развива впечатляващи 600 к. с.
Бъдещите "майстори-дърводелци" обаче не са се отказали от любимия си материал и в тази част на конструкцията. Рискът от възникване на пожар в дървеното пространство под капака е снижен чрез завъртане на цилиндровите глави навътре или поне така твърдят авторите на проекта. Двойният накрайник на изпускателната система пък се е сгушил под огромния заден спойлер, което води до по-добро охлаждане и висока притискателна сила.
На теория Splinter би могъл да развие максимална скорост от над 300 км/ч - в такъв случай веднага бихте го познали по характерния "огнен" цвят на каросерията.