Синдикатът на работещите в автомобилната индустрия в САЩ UAW постигна съгласие с Fiat, Chrysler и американското правителство относно отстъпките, които е необходимо да бъдат направени, за да се съкратят разходите според изискванията, поставени от администрацията на Барак Обама. Тези отстъпки бяха и задължителното условие, поставено от изпълнителния директор на Fiat Серджо Маркионе, за да се осъществи сделката между двете компании.
В официално комюнике постигнатото споразумение бе окачествено от синдикатите като “твърде болезнено, но необходимо, за да се даде втори шанс на Chrysler да оцелее” и бе изказана надеждата, че жертвите, които се изисква да направят в този момент настоящите служители и вече пенсионираните такива “ще накарат и другите участници в сделката да се насочат към положителната й развръзка.” Очаква се ратифицирането на споразумението да се осъществи на 29 април.Сега Chrysler има всички предпоставки да се справи и да избегне фалита, тъй като преодоля две от най-големите препятствия към своето оцеляване и алианса с Fiat. Беше постигнато споразумение с UAW за намаляване на заплатите и допълнителните бонуси на работниците в САЩ, а преди няколко дни се стигна до съгласие със синдикатите относно работещите в канадските заводи на компанията.
За да получи обаче допълнителните 6 милиарда, обещани от американското правителство, ще трябва да усъвършенства параметрите на алианса с Fiat, както и да развърже възела относно задълженията към банките и хедж фондовете (става дума за кредити на стойност около 6,9 милиарда долара). Подробностите относно спoразумението с UAW ще станат известни по-късно, но от най-могъщия американски синдикат дадоха да се разбере, че то е постигнато с Fiat, Chrysler и американската хазна. Тази информация потвърждава за пореден път, че правителството е благосклонно настроено и че Fiat e твърдо решен да се сдобие с тези 20% от американския си побратим в замяна на технологиите за автомобилите от ниския клас. Така че, за да се стигне до подписване на сделката, липсва само регулирането на отношенията с кредиторите.
Вчера икономическият съветник на Белия дом Лари Самърс заяви, че е убеден, че Chrysler може да реши проблемите и извън Съда. Въпреки това в настоящия момент Хазната, компанията и банките – страните, които са замесени в разрешаване на спора относно заема от 6,9 милиарда долара, са твърде далече от доближаване на позициите. Хазната може да представи днес контра оферта, след като всички досегашни предложения бяха отхвърлени от кредиторите.
Вицепрезидентът на UAW Дженеръл Холифийлд потвърди за пореден път, че “всички членове на синдиката са готови на невероятни саможертви, за да помогнат за оцеляването на Chrysler. За да можем да гарантираме едно по-добро бъдеще на компанията, е необходимо и всички акционери да демонстрират същото желание като нашите членове да допринесат за общото благо”.
Президентът на синдиката на работещите в автомобилната индустрия в Канада Кен Леванца потвърди, че постигнатото споразумение с канадските работници на Chrysler прави цената на работния труд конкурентноспособна на тази на канадското подразделение на Toyota (в което няма синдикална намеса). То ще помогне на Chrysler да спестява 200 милиона долара годишно, без да намалява значително заплатите и пенсиите.