Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

SportContact 6: Легендата с нов рекорд на Нюрбургринг

15.09.2015 12:06

Новото поколение на популярната спортна гума e с още по-добро управление при високи скорости

Водещият германски производител на технологии и гуми за автомобилната индустрия Continental представи новото покoление на една от най-легендарните спортни гуми - SportContact 6 за супер автомобили вече е налична на пазара в 41 размера за джанти от 19 до 23 инча. ContiSport 6 бе представена на демонстрация от най-нови върхови спортни автомобили на пистата на Continental край Хановер.

SportContact 6 на Continental e супер спортна гума за върхови автомобили и особено подходяща за чисти спортисти като Audi R8 и Porsche 911, но и спортни автомобили като BMW Серия 5 или Mercedes AMG. Новата продуктова линия включва и специален модел за Tesla S.

SportContact 6 вече получи първия си печат на доверие – Honda ще я използва за новия си Civic Type R и постигна с нея нов рекорд на Северната дъта на Нюрбургринг. SportContact 6 значително подобрява управлението, прецизността при завиване и представянето при висока скорост спрямо предщественика си. За да постигнат тези подобрения инженерите от Хановер “преоткриха” химическия състав на протектора, неговия дизайн и структурата на гумата.

Химиците на Continental доразвиха Black Chili съставката на протектора за възможно най- доброто сцепление във всички посоки – при спиране, завиване и ускоряване на мокри и сухи настилки. При SportContact 6 две иновации осигуряват оптимално сцепление – каучукът е проектиран да се слива с неравностите на пътя, а временните атомни връзки между смеската и повърхността на пътя осигуряват високо сцепление, действайки като малки всмукатели на наноскопично ниво.

За да постигнат особено прецизно управление и бърза реакция при завиване, дизайнерите на Continental използват нова технология за насочване на силите с цел оптималното им управление. В зависимост от размера на гумата, три или четири ребра и вътрешното й рамо осигуряват максимално напречно прехвърляне на сили и така значително подобряват директното прехвърляне на команди за завиване. Тъй като по време на завиване външността на гумата е подложена на по-голями натоварвания от вътрешността й, основите на ребрата са проектирани асиметрични. Това увеличава стабилността им и позволява транфера на по-големи сили. При работата върху външните рамена, дизайнерите на SportContact 6 комбинират различните блокове на протектора в една цялост. По-големите блокове на протектора отвън са свързани с втора редица от блокове. Това им позволява да се поддържат взаимно по време на
бързи завои и да позволяват оптимално странично прехвърляне на сили.

Новата SportContact 6 е одобрена до 350 км/ч. Това означава, че не само трябва да има перфектно спирачно представяне, управление и стабилност, но и нейната структура трябва да бъде адаптирана към тези екстремни скорости и свързаните с тях центробежни сили. За да постигнат това, инженерите на Continental създадоха иновативна структура, която контролира огромните сили върху гумата и осигувява максимална безопасност. Те използват иновативния материал Aralon 350, създаден специално за ContiSport 6 – синтетични влакна, в които две нишки, направени от силен арамид, са преплетени с влакно от гъвкав найлон. Интегрирани в гумата, тези влакна са поставени под протектора като безшевен слой. Тази сложна структура
работи като допълнителен стоманен колан и дава контролирано и безопасно поведение на контура на гумата, дори при скорости от 350 км/ч.

Представяне – подобрение от 14%

С новата SportContact 6 Continental още веднъж прави значителен прогрес в сравнение с един също добър предшественик - ContiSportContact 5 P. Прецизността при завиване е подобрена с 14%, а управлението на сухи пътища с 11%. Нивото на сцепление при шофиране на спортни
писти е подобрено с 4%, а цялостните показатели за сцепление на мокро са 2% по-добри от предишния модел. В допълнение, животът на гумата и комфортът са подобрени с 7%.

Историята на успеха: гумите SportContact

Първата гума за върхови автомобили ContiSportContact е представена през 1994 г. Както е прието по онова време, тя е предлагана в размери от 13 до 20 инча. Скоро гумата става любима на автомобилните производители и тунинг специалистите, като Audi, Porsche, BMW, Mercedes, ABT и Hartge я използват при своите топ модели. Но гумите стават хит и при шофьорите и след седем години се появява наследникът ContiSportContact 2. Всички ContiSportContact гуми се оказаха много успешни – след множество тестови победи, топ гумите на Continental получиха над 250 одобрения от автомобилни производители и тунинг специалисти.

Докато пазарът на гуми в Европа е относително стабилен, прогнозите на Continental показват, че търсените гуми за 17 и 18-инчови джанти ще нарастват с около 5% всяка година до 2020 и да достигнат 37,3 милиона броя на година. Търсенето на гуми с диаметър 19-23 инча ще се увеличава дори повече – средно 9% всяка година, достигайки 7,5 милиона през 2020 г. По- детайлен анализ на прогнозите показва, че колкото по-голяма е гумата, токова по-голям е растежа на търсенето й. Търсенето на 19-инчовите ще нараства с 8%, 20-инчовите с 10%, а гумите с диаметър от 21 инча и повече ще увеличават търсенето си с 14% всяка година. Това означава, че търсенето в този сегмент почти ще се удвои към 2020 г. Continental очаква пазарът на най-висок клас гуми да става все по-популярен и да постигне годишен растеж от около 10% за различните размери на ContiSportContact 6.

Continental очаква новата SportContact 6 да постигне добри нива на одобрение не само от състезателите, но и от производителите. В момента, около една трета от новите автомобили на европейските производителии излизат от производствените линии с гуми на Continental.

Коментари
comments powered by Disqus