От 2018 г. са намелени разходите с 4,4 млрд. евро, а до 2022 г. трябва да станат 15 млрд.
В компанията Audi, дори при бившия изпълнителен директор Брам Шот, започнаха да изпълняват план за оптимизиране на всичко и всички. От 2018 г. са намелени оперативните разходи с 4,4 млрд. евро, а до 2022 г. тази сума трябва да стане 15 млрд. евро. Новият ръководител на Audi Маркус Дуисман продължи приетата преди това стратегия. Както немецът призна пред журналисти, екипът му сериозно ще преразгледа моделната гама на марката. А източник, близък до изпълнителния директор на Audi, добави, че драматичните промени ще се отразят на модела Audi TT и суперавтомобила R8.
Audi R8 вече бе електромобил в изпълнение e-tron. Суперавтомобилът получи два електромотора на задната ос (общо 462 к.с. и 920 Нм), а ускоряването до 100 км/ч отнема 3,9 сек. Автономният пробег при заредена батерия е 450 км. Но цената от 1 млн. евро определи тиража - по-малко от сто автомобила от 2015 до 2016 г.
По време на управлението на Брам Шот се появи мнението, че следващото поколение на Audi TT ще стане не само електромобил, но и кросоувър. Ясно е едно - търсенето на TT в сегашния му вид е малко и от двете страни на Атлантическия океан.
Все още не се говори за премахване на автомобили от гамата, но най-вероятната им съдба е да се превърнат в електрически автомобили. И това се вписва в първоначалния план на Audi, според който немците трябва да пуснат на пазара тридесет електрифицирани модела до 2025 г. (двадесет от тях са електрически автомобила). И все пак, според вътрешната информация, Audi иска да разшири областите на съвместно развитие с Porsche. Това се отнася за моторите и общата електрическа платформа Premium Platform Electric, а в бъдеще двете подразделения на Volkswagen ще обединят усилията си върху обща архитектура, която ще замени платформите MLB и MSB. Последната се използва от Porsche Panamera, Bentley Continental GT и Flying Spur.