Първият автомобил, получил новата емблема , ще бъде кросоувърът Atlas Cross Sport R-Line
Volkswagen представи ново лого за спортни версии на своите автомобили. Такива модели се произвеждат от специалното подразделение на марката - R. Новият запазен знак представлява именно тази буква и е „по-модерен и стилен“ от емблемата, която може да се види например на Golf R.
Първият автомобил, получил новото лого, ще бъде спортният кросоувър Atlas Cross Sport R-Line. Премиерата на този автомобил ще се състои на 11 октомври. Автомобилът е предназначен предимно за американския пазар. По-късно емблемата ще дебютира на новото поколение Golf R. Продажбите на автомобила ще започнат през следващата година.
Като част от глобалното ребрандиране и новата стратегия Transformation 2025+, промените преди това се отразиха върху самото лого на Volkswagen. Новата емблема стана плоска, подобна на емблемите на стария бръмбар. Компанията вярва, че опростеното лого ще се отрази по-добре на рекламните сайтове, както и на екраните на джаджите. В зависимост от типа автомобил емблемата ще използва няколко цвята: черно, червено и синьо.
Промяната на логото на Volkswagen ще засегне повече от 170 страни. Емблемите ще трябва да бъдат променени в приблизително 10 000 дилърски представителства и официални сервизни центрове по целия свят. Мащабната кампания стартира в Европа, след това ще започне в Китай и САЩ. Преходът към новото лого ще бъде завършен в средата на следващата година.
Освен това немците решиха да представят официаленя женски глас на марката, който ще се използва в мултимедийни системи, както и ще звучи в реклами и презентации.