Студията на марката от Инголщат е най-доброто купе в сегмента
В Audi TT Sportback идеята TT продължава да се множи. Обаче разклонението на компактното купе е по-добрата кола в сравнение с Mercedes CLA, купето дериват на A-класата.
Audi TT Sportback още като студия печели точки срещу CLA
Още след CLS Mercedes се смята за изобретател на купето с четири врати и с прехвърлянето на идеята в Golf класата е направила истински преврат. Особено с атрактивния дизайн и все още просторен интериор, CLA бързо спечели приятели. Той се предлага с четири бензинови, три дизелови двигатели, скоростна кутия с два съединителя и задвижване на всички колела. Цените започват от 30 000 евро.
Но съвсем скоро елегантният, шикозен германец получи конкуренция: Audi представя в Париж прототипа TT Sportback, също купе с четири врати. Техническият развой върви по обратен ред: Audi разработи първо TT Coupe и Roadster на базата на модулната напречна конструкция (MQB), която също служи за основа на VW Golf или Audi A3, а сега варианът с четири врати идва като купе. И може да спечели точки едновременно с редица предимства срещу CLA:
• MQB предлага повече отстояние между предните колела и задната стена на двигателния отсек, с това Audi TT Sportback премахва дизайнерската грешка на CLA.
• Както TT, и за разлика от CLA, Sportback има по-голяма задна врата.
• Още при първия контакт главният редактор на auto motor und sport Йенс Катеман е очарован от по-просторната задна част на Sportback в сравнение с CLA. Това се смята за по-удобно, отколкото по-големия багажник на Mercedes.
• В интериора на TT Audi е подходил доста разточително, отколкото в компактните побратими модели.
Обаче интериорът на CLA се доближава до А- класата и не може да блесне с иновативния TFT дисплей на арматурното табло.
При разработването на новата си компактна серия Mercedes е спестил електронния заглушител.
По-конкретно, спортните CLA версии предлагат по-лош комфорт на возене. Magnetic Ride предлага в TT значителни предимства още в предшественика.
• Накрая, TFSI-двигателите в този сегмент трудно могат да бъдат победени.
При всички случаи те са много по-спортни, отколкото агрегатите на Mercedes
Какво би могло да спаси Mercedes CLA ? Какво би могло да бъде спестено на Mercedes CLA
Най-напред,това че той е вече на пазара, докато серийното производство на Sportback дори не е решено. Дори ако Audi TT Sportback стъпи на пазара, той не би могъл да достигне многообразието на вариантите на CLA. Дизелови двигатели вече има налични в TT II, обаче версия със 109 к.с., както в CLA, би могла завинаги да остане табу за определено спортния ТТ. CLA обаче сигурно прави големи продажби с дизеловите двигатели, и вероятно с по-слабите. Той всъщност е по-скоро компактен модел с четири врати, отколкото купе, предимство от времето на създаването.
Наистина Mercedes CLA има най-големия шанс да остане най-успешният модел, ако Audi се спре най-напред на друг TT дериват, като например Shooting Brake Quattro.
Защото Audi би могъл ценово да позиционира TT Sportback чувствително близо до CLA: CLA 250 (стандартна скоростна кутия с двоен съединител) с 211 к.с. струва 39 151 евро. ТТ с 230 к.с. идва с автоматична трансмисия за около 38 300 евро. С около 2000 евро доплащане за двете допълнителни врати и още 19 к.с., една изключително конкурентна оферта.